سیاست

جمهور غنی با اعضای شورای ملی افطار و نشست مشترک داشت

کابل باختر22 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام روز گذشته در افطار با اعضای شورای ملی، ماه مبارک رمضان را به آنان تبریک گفت و برای تامین صلح و ثبات دایمی در افغانستان دعا کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این نشست که در ارگ انجام شد، رئیس جمهور به اعضای شورای ملی و داکتر فاروق وردک بخاطر شهادت انجنیر شیر ولی وردک ابراز تسلیت کرد و انفجار بم جاسازی شده در مسجد حصارک منطقه مزینه ولسوالی رودات ولایت ننگرهار را که در اثر آن شماری از نمازگزارن شهید و زخمی گردیدند، جنایت دشمنان افغانستان دانست.
رئیس جمهور غنی به ارگان های امنیتی کشور بخاطر بازداشت عاملین حمله بر انجنیر شیر ولی وردک، انفجار در مسجد ولسوالی رودات ولایت ننگرهار و گروگان گیری ها و سپردن آنان به مراجع عدلی و قضایی کشور، هدایات لازم داد.
محمد اشرف غنی، بند دوستی افغان-هند(سلما) را ملکیت تمام افغانها دانست و از استقبال گرم شورای ملی بخاطر افتتاح آن تشکر کرد.
رئیس جمهور گفت که بند کجکی در ماه های آینده، ۱۸ میگاوات برق تولید خواهد کرد و ابراز آرزومندی کرد که در هر ماه شاهد پیشرفت ها و دستآورد های عملی در زمینه انکشافی و سایر عرصه ها باشیم.
رئیس جمهور کشور، هماهنگی میان قوه های سه گانه کشور را ستایش کرده افزود که هر سه قوه در هماهنگی مشترک با تفکیک وظیفه و صلاحیت ها به هدف خدمت به مردم، تطبیق اساسات اسلام و حاکمیت قانون تلاش می کنند.
رئیس جمهور کنفرانس قریب الوقوع وارسا را در جلب همکاری ها و حمایت بین المللی به افغانستان مهم دانست و خاطر نشان کرد که اقدامات مشترک سه قوه و همچنان اراده قوی و وطن دوستی آنان باعث پیشرفت و خوشبختی افغانستان می گردد.
در این نشست، عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه از شخصیت و تعهد شهید انجنیر شیر ولی وردک ستایش کرد و پیشنهاد نمود که در هماهنگی با ارگان های مربوط، بخاطر گرفتاری و مجازات قاتلین شیر ولی وردک هدایات لازم داده شود.
وی از ابتکار رئیس جمهور بخاطر برنامه های انکشافی حکومت، حمایت خویش را ابراز کرد و تعهد نمود که ولسی جرگه تلاش ها و نظریات خویش را در زمینه انجام بهتر کنفرانس وارسا و نتایج مثبت آن دریغ نخواهد کرد. 
فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه نیز در این نشست صحبت کرد و افتتاح بند سلما را به رئیس جمهور تبریک گفت و ابراز آرزومندی کرد که به برکت برنامه ها و تلاش های رئیس جمهور تمام آب های افغانستان مهار و از آن استفاده صورت گیرد.
وی همچنان خواستار موقف قاطع و جدی حکومت در مقابل دشمنان افغانستان گردید و افزود که مردم افغانستان از ظلم و وحشت دشمنان خسته شده اند و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با شجاعت و دلیری دشمنان افغانستان را شکست داده و نابود نمایند.
نشست مشترک رئیس جمهور با اعضای شورای ملی با دعائیه مولوی تره خیل محمدی به پایان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا