سیاست

رییس جمهور افغانستان مساعی پاکستان در روند صلح افغانستان را ستود

اسلام آباد – جیو نیوز -6 سرطان – باختر
محمد اشرف غنی، رییس جمهور اسلامی افغانستان امروز وارد پاکستان شد و در ملاقات با  شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان  مساعی پاکستان در روند صلح افغانستان را ستود.
آژانس باختر به نقل از شبکه خبری جیوی پاکستان خبر داد که اشرف غنی که به دعوت عمران خان ، صدراعظم پاکستان برای سفر رسمی  دو روزه به آن کشور رفته است، توسط یک هیئت بلندپایه شامل وزرای کلیدی و مقامات ارشد همراهی شد.
قریشی در دیدار با رییس جمهور افغانستان گفت که پاکستان همچنان به نقشش در تامین صلح در افغانستان با خلوص نیت ، منظور خوب و قلب باز ادامه خواهد داد.
وزیر امور خارجه پاکستان  افزود که مردم افغانستان به علت بی ثباتی یی که در دهه های گذشته وجود داشت ، رنج زیادی متحمل شده اند.
قریشی گفت: "پاکستان همیشه به گفت و گو های  نتیجه بخش تمرکز کرده است و معتقد است که تنها راه برقراری صلح پایدار در افغانستان، مذاکره است."
وزیر امور خارجه پاکستان  اطمینان داد که دیدار رییس جمهور افغانستان از پاکستان دو کشور را به هم نزدیکتر خواهد کرد و روابط دوجانبه را تقویت خواهد کرد.
علاوه براین، دو طرف موافقت کردند که ستراتیژی از قبل مشخص شده  صلح و برادری را برای بهبود و رفاه مردم  دو کشور به اجرا بگذارند.
دوطرف  روی تقویت روابط اقتصادی دوجانبه، تجارت و سرمایه گذاری و همکاری در زمینه ارتباطات، انرژی، فرهنگ و ارتباط مردم  بامردم ابراز نظر کردند.
محمداشرف غنی، رییس جمهوراسلامی افغانستان  با عمران خان، صدراعظم وعارف علوی، رییس جمهور پاکستان  مذاکره خواهد کرد.
مذاکرات بین دو طرف بر تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف، از جمله سیاسی، تجارت، اقتصادی، امنیت، صلح و آشتی و آموزش  متمرکز خواهد بود.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا