جامعه

مردم کندز به زنده گی عادی برگشتند

کندز باختر 26 میزان
گزارش های تازه حاکیست که وضعیت امنیتی در ولایت کندز رو به بهبود است .
درشهر کندز وضعیت امنیتی نسبت به چند روز قبل بهبود یافته ازدحام مردم بیش تر شده وتمامی مردم بطور عادی مصروف کاروبار خودهستند.
شماری از باشنده گان شهر کندز درمصاحبه های جداگانه به خبر خبرنگارآژانس باختر گفته اند:هم اکنون  دراین شهر وضعیت امنیتی نورمال است وخانواده های که در اثر جنگ به دیگر ولایات کشور رفته بودند درحال برگشت اند.
یک باشنده کندز می گوید: فعلاً درشهر کندز اوضاع امنیتی خوب است وانشا الله روز به روز خوبتر می شود.
به گفته وی، هفتاد درصد امنیت بهتر شده است.
وی اضافه میکند، خواست ما از دولت این است تا در آینده متوجه ولایت کندز باشد که چنین  رویداد دو باره تکرار نشود و مردم متضرر نگردند.
این باشنده افزود، حالا وضعیت خوب شده و مردم درحالت برگشت به شهر کندز هستند، اما جنگ مردم را در به در کرده است، دولت باید خسارات مردم را جبران کند چون مردم ملکی و غریبکار خیلی متضرر شده اند.
باشنده گان شهر کندز از مسوولان حکومت وحدت ملی می خواهند که تمامی ساحات این ولایت را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی نماید تا مردم بتوانند در قرا و قصبات شان به دل آرام زندگی کنند.
آنان می گویند که اگر حکومت مرکزی به امنیت این شهر توجه نکند بیشتر مردم دیگر دراین شهر سرمایه گذاری نمی کند و حتی درحال حاضر برخی مردم سرمایه های خود را از ولایت بیرون  می کنند.
از سوی دیگر مسوولان محلی کندز می گویند که هم اکنون عملیات تصفیوی نیروهای مشترک افغان در اکثر ساحات شهر کندز و ولسوالی چهاردره جریان دارد تا این ولایت را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا