اخبارصحت

وزارت صحت عامه : ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است

کابل/23 جدی/ باختر

وزارت صحت عامه ، در حالی که  ازثبت106 رویداد مثبت کرونا و مرگ 7  تن از بیماران مصاب به کرونا در کشورامروز خبر می دهد، می گوید رویداد های مثبت ویروس کرونا روبه کاهش است.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، با ثبت رویدادهای تازۀ کرونا درافغانستان ، شمارمبتلایان به ویروس کرونا در کشوربه53 هزارو 690تن رسیده است.

همچنان در 24 ساعت گذشته 7 تن از بیماران مصاب به کرونا در کشورجان سپرده اند که به این ترتیب  تعداد قربانیان ناشی ازویروس کرونا به دوهزارو 308تن رسیده است وشمار مجموعی بهبودیافتگان به 44هزارو 608تن رسیده است .

مسوولان وزارت صحت عامه کشور می گویند که ویروس کرونا قابل وقایه می با شد که می توان با رعایت هشدار های سازمان صحی جهان و وزارت صحت عامه کشور سبب سلامتی خود ، خانواده و هموطنان خود شویم.

به گفت این مسوولان پوشیدن ماسک یکی از شیوه های وقایه یی  است که نه تنها میزان مصاب شدن به ویروس کرونا را کاهش می دهد بل در برابر هوای آلوده نیز مفید واقع می شود.

باید گفت که موارد مثبت از گونه جدید ویروس کرونا اخیرا در ایران، پاکستان و هند شناسایی شده و احتمال شیوع آن در افغانستان نیز وجود دارد. وزارت صحت نسبت به این موضوع هشدار می‌دهد. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا