جهان

انفجاردر سوریه حداقل ۳۹ کشته برجای گذاشت

دمشق – بی بی سی نیوز – 22 اسد – باختر
بنا بر گزارش ها، انفجار در یک ساختمان چند طبقه در شهر سرمدا، در ولایت ادلب سوریه، حداقل ۳۹ کشته برجای گذاشته است. گفته می شود که ۱۲ نفر از قربانیان کودک بوده اند.
علت این انفجار که دیروز یکشنبه رخ داد، هنوز دقیقا مشخص نشده اما بنا بر گزارش ها، مالک ساختمان یک قاچاقچی اسلحه بوده که از آن به عنوان انبار سلاح و مهمات استفاده می کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه های امدادی با بولدوز به محل شتافته و چند نفر را زنده از زیر آوار بیرون آورده اند؛ گفته می شود تعدادی همچنان مفقود الاثر هستند.
سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه – مستقر در لندن، که تحولات جنگ سوریه را دنبال می کند – گفته است که اکثر قربانیان اعضای خانواده های  جنگجویان وابسته به یک گروه اسلامگرای تندرو هستند.
ادلب، در شمال غربی سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه واقع است.  جنگجویانی که مناطق تحت کنترل ارتش سوریه را ترک رده اند، به این منطقه رفته و همچنان آن را در کنترل خود دارند.
حدود دو میلیون و پنجصد هزار نفر در ادلب زندگی می‌کنند که نیمی از آنها را جنگجویان و افرادی تشکیل می‌دهند که به این منطقه فرار کرده‌اند.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اخیرا هشدار داد که  ولایت ادلب اولویت بعدی ارتش سوریه خواهد بود.
نیروهای دولت سوریه هفته گذشته حملات توپخانه ای خود را به یک شهر کلیدی در جنوب غرب ادلب  آغاز کردند – اقدامی که مقدمه حملات زمینی به این منطقه ارزیابی شده است.
جان اگلند، هماهنگ‌ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سوریه پنجشنبه  گذشته در ژنیو به خبرنگاران گفت: "شرایط کنونی در ادلب بد است اما این وضعیت صد برابر بدتر خواهد شد."
او ابراز امیدواری کرد که طرفین برای جلوگیری از به راه افتادن "حمام خون" به توافقی برسند. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا