سیاست

سترجنرال عبدالرشید دوستم: توجه به تامین امنیت در اولویت کاری حکومت وحدت ملی قرار دارد

کابل باختر 30 قوس
ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری امروز در دیدار با جنرال کمبل قوماندان عمومی نیرو های بین المللی در افغانستان بر ادامه مبارزه مشترک علیه تروریزم و برچیدن بساط آنان از کشور تأکید نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این ملاقات معاون اول ریاست جمهوری همکاری نیرو های بین المللی بویژه نیرو های ایالات متحده  امریکا را در این مبارزه موثر خوانده افزود که این کار سبب افزایش مورال نیرو های امنیتی افغانستان و دستیابی آنان به ظرفیت های بالاتری گردیده است.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که حکومت افغانستان توجه به مسأله تأمین امنیت در کشور را در اولویت کاری قرار داده است و به این مناسبت برنامه هایی را در زمینه مبارزه با تروریزم و برقراری ثبات  در افغانستان رویدست گرفته ایم که بزودی گام های عملی در این راستا با مشارکت همه منسوبین ولایت ها، برداشته خواهد شد.
معاون اول ریاست جمهوری از مشارکت نیرو های جهانی در این راه تمجید به عمل آورده خاطر نشان ساخت که مبارزه  جهانی و حضور نیرو های ایالات متحده امریکا در این روند، بخشی از تاریخ معاصر ما گردیده است.
معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که  به  باور ما تنها  از راه جنگ نمی توانیم  بر مشکلات جاری در کشور فایق آییم  و از این سبب از جامعه جهانی می خواهیم که از نقش شان در منطقه برای برقراری صلح در افغانستان استفاده کنند و ما نیز مساعی خویش را در این راستا هماهنگ خواهیم کرد.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که  از گذشته  براین موضوع تأکید داشته ام که نیرو های امنیتی افغانستان به عنوان مدافعین سرزمین شان خود در کار مبارزه با تروریزم و هراس افگنی شرکت کرده و  نیرو های جهانی از آنان حمایت کنند.
در این دیدار جنرال کمبل قوماندان عمومی نیرو های بین المللی در افغانستان  ازدیدارش با معاون اول ریاست جمهوری اظهار خرسندی کرده گفت که از شجاعت و قهرمانی شما در امر مبارزه با تروزیزم بخوبی آگاه هستم و به شما و مردم افغانستان اطمینان میدهم که حمایت نیرو های جهانی از حکومت افغانستان بر جای خود باقیست و یاد آوری کرد که گروپ های مشوره دهی ما در سطح وزارت خانه ها همچنان به کار خویش ادامه میدهند.
وی افزود که  موقف قوای ائتلاف و آیساف در افغانستان تغییر می کند ولی مشاورین ما همچنان درهمه نهاد های امنیتی کار خویش را دنبال می کنند و همکار خوبی با نیروهای افغانستان خواهند بود.
جنرال کمبل از باقی ماندن خودش در رأس نیروهای سیزده هزار نفری ایالات متحده امریکا خبرداده علاوه کرد که نیرو های ویژه ما شانه به شانه نیرو های امنیتی افغانستان کارزار مبارزه با تروریزم را دنبال می کنند و در دیگر بخش ها مشوره دهی کارشناسان ما بگونه دوامدار باقی می ماند.
وی اظهار امیدواری کرد که حکومت افغانستان از امکانات کمکی ایالات متحده امریکا به نحو بهتری استفاده کند.
قوماندان عمومی نیرو های بین المللی در افغانستان، خروج زود هنگام نیرو های بین المللی از افغانستان را به پالیسی نادرست حکومت گذشته مرتبط دانسته خاطر نشان کرد که  با آمدن حکومت جدید در افغانستان روزنه های امید بر روی نیرو های امنیتی کشور شما گشوده شده است. چنانچه ما پنج ملیارد دالر کمک را به نیرو های امنیتی افغانستان از کنگره ایالات متحده امریکا مطالبه نموده ایم و امیدواریم که این روش از سوی کشور های دیگر نیز مدنظر گرفته شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا