اخبارجهان

هشدار مقام های اوکراینی؛ اگر امریکا کمک نکند شکست می‌خوریم

 

کابل   ۱۵ قوس  باختر

مقام های اوکراینی هشدار داده اند اگر امریکا با آنکشور کمک نکند شکست خواهند خورد، این در حالی است که با آغاز جنگ غزه، توجه  امریکا  و غرب که متحدان اصلی اوکراین در جنگ با روسیه اند، به گونه جدی نسبت به کیف کاهش یافته است.

مقام ها درکیف می‌گویند: در صورت تعویق کمک‌های امریکا در جنگ با روسیه با شکست روبه‌رو خواهند شد.

آندری یرماک؛ رییس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه، ۱۴ قوس گفت که به تعویق انداختن کمک‌های امریکا به کیف «خطر بزرگی» برای شکست کشورش در جنگ با روسیه ایجاد می‌کند.

یرماک این اظهارات را به‌دنبال عدم اطمینان در مورد آینده کمک‌های نظامی امریکا و اتحادیه اروپا به اوکراین بیان کرده است.

او افزوده: «اگر کمک‌ها به تعویق بیافتد، این خطر بزرگی را به همراه دارد که می‌توانیم در همان موقعیتی باشیم که اکنون در آن قرار داریم»

روز دوشنبه، مقام‌ها در کاخ سفید گفتند که «زمان و پول» واشنگتن برای کمک به اوکراین در جنگ علیه روسیه در حال تمام شدن است.

به گزارش رویترز، جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا، دو ماه پیش از کنگره این کشور خواست تا ۱۰۶میلیارد دالر کمک نظامی واشنگتن به اوکراین و اسرائیل را تصویب کند؛ اما جمهوری‌خواهان که اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، این بسته را رد کرده‌اند.

کیف هشدار می‌دهد که در صورت عدم تصویب این کمک‌ها، احتمالا اوکراین با کسری ۴۳ درصدی بودجه نظامی روبه‌رو شود.

یرماک گفته: «به همین دلیل بسیار مهم است که این حمایت در اسرع وقت به رای گذاشته شود و رای گیری شود

این در حالی است که اوکراین در سال جاری یک ضد حمله بزرگ انجام داد، اما نتوانست از خطوط دفاعی روسیه عبور کند.

در همین حال، چند روز پیش مقام‌ها در کیف گفتند که با سرد شدن هوا نظامیان روسی به حملات‌شان در جبهه شمال‌شرقی اوکراین شدت بخشیده‌اند.

باید گفت که اوکراین در کنار آنکه در جنتگ با روسیه دچار مشکلات است و شدیدا به کمک های امریکا و غرب نیاز دارد درگیر یک بحران ناشی از فساد اداری نیز است، فساد که بیشتر در نهاد های دفاعی و استخباراتی آن  دیده می شود تا اندازه که گزارش از دست یابی حماس به آن  اسلحه و تجهیزات امریکایی و غربی است که از سوی این کشور ها در اختیار کیف قرار گرفته است، این وضعیت نیز از علاقمندی امریکا نسبت به ادامه کمک با اوکراین کاسته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا