جهان

پوتین: کوریای شمالی حاضر است علف بخورد اما برنامه اتمی‌اش را کنار نگذارد

بیجینگ – بی بی  سی  نیوز – ۱۵ سنبله – باختر
در حالیکه کوریای جنوبی خواستار تقویت حضور نظامی آمریکا به منظور مقابله با حمله احتمالی کوریای شمالی شده است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درگیری نظامی بین دو طرف را فاجعه‌بار توصیف کرده است.
به گزارش آژانس باختر به نقل ا ز شبکه خبری بی بی سی ، رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در یک نشست اقتصادی به چین سفر کرده، دیروز  از افزایش خطر درگیری نظامی در شبه‌جزیره کوریا ابراز نگرانی کرد و گفت که جنگ بین دو طرف "فاجعه‌ای در ابعاد جهانی" خواهد بود و "تلفات عظیم انسانی" در پی خواهد داشت.
پوتین آنچه را که "تشدید هیستری نظامی" در منطقه می‌خواند مورد انتقاد قرار داد و گفت که در شرایط کنونی، تبادل تهدید نظامی "بی‌معنی و خطرناک است." وی گفت که باید برای حل و فصل بحرانی که آمریکا و کوریای شمالی را به آستانه جنگ کشانده راه حلی دیپلوماتیک یافت.
ولادیمیر پوتین آزمایش اتمی اخیر کوریای شمالی را "تحریک آمیز" توصیف کرد اما گفت که از نظر روسیه، پافشاری ایالات متحده بر تشدید تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل علیه کوریای شمالی "بی فایده و بی‌نتیجه" است زیرا رهبر کوریای شمالی احساس می‌کند که از سوی کشورهای غربی مورد تهدید قرار دارد.
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که حکومت کوریای شمالی در برابر فشار اقتصادی دست از برنامه اتمی خود بر نمی‌دارد و افزود: "تا زمانی که رهبری کوریای شمالی احساس امنیت نکند، حاضر است علف بخورد اما برنامه اتمی خود را کنار نگذارد."
به گفته ولادیمیر پوتین، تشدید تحریم‌ اقتصادی صرفا شرایط مردم کوریای شمالی را بدتر خواهد کرد و به معنی قحطی بیشتر برای مردم و ویرانی اقتصادی آن کشور است بی آنکه بر عزم رهبر کوریای شمالی برای دستیابی به تسلیحات اتمی تاثیری داشته باشد. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا