سیاست

دولت آسترالیا دیگر هچ پناهجورا که طور قاچاق به آنکشور سفر کند نمی پذیرد

کابل باختر/ 4/ اسد

وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان میگوید از هرتصمیم کشورهای میزبان که جوانان و خانواده های افغان را از مهاجرت های غیر قانونی بازدارد ، استقبال مینماید.

 داکتر جماهیر انوری مهاجرت های غیرقانونی را برای جوانان و خانواده های کشور خطرناک میداند و تاکید دارد که چنین مهاجرت ها پیامدهای ناگواری در پی داشته و حتی درمواردی سبب مرگ شده است.

 وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان که در مورد عقد تفاهمنامه میان کشور های آسترالیا و گینای جدید با خبرنگار آژانس باختر ، امروز صحبت میکرد بیان داشت، بدون شک این تفاهمنامه سبب میشود که بعداز این جوانان و خانواده های افغان از مهاجرت های غیر قانونی آنهم ازطریق آب های بحر به سوی آسترالیا خود داری کنند.

بر مبنای این تفاهمنامه که میان آسترالیا و کشور گینای جدید اخیراً به امضارسیده بعدازاین دولت آسترالیا تمامی مهاجرانی راکه طور غیر قانونی توسط قاچاقبران انسان ازطریق کشتی به استرالیا میرسند ، آنان رابه کشور گینای جدید می فرستد و دولت گینای جدید با همکاری دفتر مهاجرین سازمان ملل متحد دوسیه های این پناهجویان را بررسی کرده و بالای آن فیصله میکند یا اینکه به کشور گینای جدید باقی خواهند ماند و یا به طور مستقیم به کشور های شان فرستاده خواهند شد.

 و باید خاطر نشان کرد که به موجب این تفاهمنامه دولت آسترالیا تصمیم اتخاذ کرده که دیگر هیچ پناهجوی غیر قانونی را که از طریق کشتی به آن کشور وارد میشوند نپذیرد .

دراین حال داکتر جماهیر انوری وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان تاکید دارد که با توجه به این تفاهمنامه باید کسانیکه قصد مهاجرت ازطریق قاچاق و راه های غیر قانونی به آسترالیا را دارند ، از تصمیم شان خود داری کنندزیرا مطابق این تفاهمنامه دولت آسترالیا پناهجویان غیر قانونی رادیگر نمی پذیرد .

داکتر انوری بیان کرد هرنوع اقدامی که بتواند ، جلو فعالیت قاچاقبران انسان را بگیرد و ازمهاجرت های پرخطر وغیر قانونی جلوگیری نماید، مورد استقبال دولت به خصوص وزارت مهاجرین و عودت کننده گان قرار میگیرد.

وی خاطر نشان کرد برای آگاهی مردم از خطر ها و پی آمد های مهاجرت غیر قانونی تلاش های زیادی درآن وزارت صورت گرفته و دراین امر کمک و یاری کشورهای میزبان  نیز به تکرار تقاضا شده است.

داکتر انوری خاطر نشان کرد که جنگ فقر و بیکاری از عوامل عمده است که سبب مهاجرت خانواده ها بخصوص جوانان ما میشوند ، اما مهاجرت طور غیر قانونی که خطرهای جانی و مالی را سبب میشود ، نباید به آن پرداخته شود .

زیرا درهر صورت شرایط زیستن درکشور بهتر از آنست که حیات اعضای خانواده و جوانان ما را درغربت خطر مرگ تهدید کند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا