اخبارصحت

نهمین دور کنفرانس سالانهً نتایج صحت راه اندازی شد

کابل /8 حمل / باختر

وزارت صحت عامۀ ، نهمین دور کنفرانس سالانهً نتایج صحت را امروز با برگزاری نشستی راه اندازی کرد.

هدف از برگزاری این کنفرانس شریک کردن  نتایج پژوهشگران ملی و بین المللی و همه ‌پرسی‌های انجام شده برای جوانب ذ‌یدخل نظام صحی، پالیسی سازان و تجدید راهبرد، پالیسی و برنامه های صحی است که  بر مبنای آن بتوانند تصامیم شفاف و مبتنی بر شواهد اتخاذ کنند.

به گزارش آژانس باختر، در این کنفرانس از میان 63 تحقیق که در تمام بخش‌‌های صحت انجام شده است، 31 تحقیق آن به بحث گرفته می‌شود و نظریات و پیشنهادهایی  که متخصصان در پیوند به شناسایی خلاها و پیشرفت ها ارائه می کنند ،در برنامه های آینده در نظر گرفته می‌شود.

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، راه اندازی این کنفرانس را یک گام مهم در راستای بهبود عرضه خدمات صحی خواند و گفت:” خوشبختانه وزارت صحت عامه از محدود بخش هایی است که در بخش تحقیق، ارزیابی و تولید شواهد ،تجربه و دست باز دارد.”

داکتر مجروح تاکید کرد که کنفرانس نتایج صحت نمایانگر سرمایه معنوی و انسانی دربخش صحت و الگوی تمام عیار به خاطر انسجام ظرفیت‌ها در نهادهاي دولتی است.

او هم‌چنان گفت: این کنفرانس ما را کمک می‌کند که آنچه را در ساحه ،می‌بینیم و آنچه را مردم تجربه می‌کند آن را در پالیسی‌ها و برنامه‌های بخش صحت علاوه کنیم و کیفیت خدمات صحی را افزایش دهیم.

سرپرست وزارت صحت عامه، از تمام اداره های ذیربط خواست که آن وزارت را در راستای تقویت و نهادینه کردن بخش تحقیق همکاری و حمایت کنند.

داکتر محمد رفیع پوپل معاون نظارت و حراست از قانون ریاست عمومی اداره امور از راه اندازی این کنفرانس استقبال کرد و گفت: اکنون وقت آن است که گام های مهم تری در بخش صحت برداریم. تعهد و حمایت ریاست جمهوری با بخش صحت در تاریخ کشور بی سابقه است و در حال حاضر برنامه ریفورم و دیگر برنامه‌های مهم در بخش صحت که از هدايت ریاست جمهوری است در حال تطبیق است.

داکتر دیوید لای نمایندهً سازمان صحی جهان ، این کنفرانس را فرصت خوب مبنی بر بررسی کارکردهای بخش صحت و نتایج آن خواند و تصریح کرد که نتایج این تحقیقات،ما را در افزایش کیفیت خدمات صحی کمک می‌کند.مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا