سیاست

معین سیاسی وزارت خارجه با سفیر جدید جمهوری کوریا ملاقات کرد

کابل 14 جدی باختر
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه امروز،با چین کی هون سفیر جمهوری کوریا مقیم کابل ملاقات کرد.
به اساس معلومات ریاست روابط عامه وزارت امور خارجه به آژانس باختر،در آغاز، معین سیاسی وزارت امور خارجه ضمن خوش آمدید به سفیر جدید جمهوری کوریا، روابط دوستانه میان دو کشور را  مهم و ارزنده خوانده، از همکاری های ارزشمند آن کشور برای افغانستان در عرصه های امنیتی و انکشاف اقتصادی- اجتماعی، به ویژه همکاری های تیم باز سازی ولایتی کوریا در ولایت پروان و باز سازی شفاخانه ابن سینا در کابل ابراز سپاس و امتنان نموده، اظهار امید واری کرد تا افغانستان بتواند از تجارب کوریا در عرصه های مختلف، منجمله در زمینه انکشاف طرح حرکت قریه جدید  استفاده نماید.
معین سیاسی در ادامه اظهار داشت : قرار است در جریان سال 2016 کنفرانس وارسا و بروکسل)  برای افغانستان دائر کردد. امیدواریم تا جمهوری کوریا در این کنفرانس ها اشتراک نموده و همکاری های خویش را برای افغانستان اعلام نماید.
سپس،  سفیر جدید جمهوری کوریا مقیم کابل، وعده سپرد که در جریان مأموریت خویش به حیث سفیر جمهوری کوریا مقیم کابل تلا ش خواهد نمود تا روابط میان دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد و موضوعات مربوط به کنفرانسهای وارسا و بروکسل را بصورت دوامدار با مقامات کشور متبوع خویش در میان گذارد و برای  حمایت آنان از کنفرانس های یاد شده تلاش جدی می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا