فرهنگ

رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ مرک جلیل احمد دل آهنگ را ضایعه خواند

هرات باختر 23 میزان
جلیل احمد دل آهنگ  آواز خوان سنتی هرات در آن  ولایت چشم از جهان پوشید.
جلیل احمد دل آهنگ هنر مند خوش آواز و نوازنده مستعد موسیقی سنتی هرات بود که به روز  شنبه درهرات از اثر سکته قلبی دیده از جهان فرو بست. این چهره شناخته شده موسیقی  سنتی کشور  در اواسط دهه سی خورشیدی در ولایت هرات به دنیا آمد و سال ها در فرا گیری موسیقی سنتی از نزد استادان چون استاد سر آهنگ، استاد موسی  قاسمی تلاش کرد  و سپس در کنار استادان  امیر محمد غز نوی،  علی احمد دل آهنگ و استاد گدا محمد و دیگران به فعالیت های هنری واجرای موسیقی سنتی پر داخت.
مرحوم جلیل احمد دل آهنگ  از اعضای  فعال اتحادیه موسیقی هرات به شمار می آمد و درایجاد  گروه موسیقی سنتی جام  در اوایل  دهه نود خورشیدی  نیز همکار بود  جلیل احمد دل آهنگ با دیگرهنر مندان  صاحب سبک این شهر و دیار  زحمات بی دریغ برای موسیقی سنتی کشید و شاگر دانی هم تربیت کرد که امروز  راه اورا ادامه می دهند.
رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ مرگ این هنر مند موسیقی کشور را درعرصه موسیقی اصیل افغانی ضایعه  می داند و به جامعه هنری  کشور و خانواده آن مرحومی تسلیت می گوید و از خداوند متعال برای  آن مرحومی بهشت برین و به جامعه هنر مندان موسیقی  کشور و باز ماندگانش  صبر و اجر جزیئل استدعا می کند . لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا