سیاست

دفتر معاونت دوم، ادعای سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات را رد کرد

کابل/باختر/13 سرطان
‏‎ دفتر معاونت ریاست جمهوری، ادعای  سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات مبنی برتفاهم معاون دوم به چند حوزه یی شدن  روند انتخابات در ولایت غزنی را رد کرد.
به گزارش آژانس باختر،  دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای در این باب نوشته است ،  در یک بحث تلویزیونی که شب گذشته با حضور برخی از صاحب نظران و معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در شبکه تلویزیونی طلوع نیوز  در پیوند به چگونگی روند انتخابات و از جمله بحث جنجال بر انگیز چند حوزوی شدن این پروسه در ولایت غزنی انجام شد؛ معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات ادعا کرد که گویا تصمیم آن کمیسیون مبنی بر چند حوزه یی شدن پروسه انتخابات در ولایت غزنی در مشوره با استاد دانش معاون دوم ریاست جمهوری و توافق نظر وی صورت گرفته است.
‏‎دفتر معاونت ریاست جمهوری، این ادعا را از اساس بی بنیاد دانسته و اعلام می‌‌دارد که معاون دوم ریاست جمهوری هیچ‌گونه دخالتی در این تصمیم کمیسیون انتخابات نداشته و کوچکترین مشوره‌‌ای هم در این زمینه با ایشان صورت نگرفته است.
‏‎معاون رئیس جمهور مدت ها قبل نظر مشورتی خویش را با سید یوسف حلیم قاضی القضات و ریئس ستره محکمه در خصوص کوچک شدن حوزه‌های انتخاباتی در سطح کل کشور  ابراز داشته و در آن تصریح نموده بود که براساس حکم قانون انتخابات، میعاد زمانی هرگونه تصمیم گیری برای کوچک کردن حوزه‌ها انتخاباتی سپری شده‌است؛ مسلما تصمیم در مورد ولایت غزنی نیز شامل این حکم قانون می گردد.
‏‎دفتر معاونت ریاست جمهوری با رد این ادعا به هیات رهبری کمیسیون انتخابات ابلاغ کرده‌است که به سخنگویان آن اداره گوشزد گردد تا در اظهار نظر ها و ارائه معلومات به شهروندان کشور مسئولانه رفتار نموده و سبب خدشه‌دار شدن افکار عامه نگردند.
‏‎معاون ریاست جمهوری به برگزاری انتخابات عادلانه، سراسری، شفاف و قانونمند تاکید دارد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا