سیاستاخباراقتصادTOP

ذبيح الله مجاهد: همه اقشار جامعه روحیه و ارادۀ خدمت به کشور دارند

کابل / 9 عقرب/ باختر

سخنگوی امارت اسلامی می گوید سهولت ها و فرصت ها برای تجارت و سرمایه گذاری در کشور مساعد شده است و همۀ اقشار جامعه روحیۀ خدمت به کشور دارند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در کنفرانسی زیر نام صنعت افغانستان ؛ امروز و فردا، فرصت ها و چالش ها  که اتاق معادن و صنایع امارت اسلامی افغنستان بر گزار کرده بود گفت: امارت اسلامی سهولت ها و فرصت ها را برای رشد تجارت و  سرمایه گذاری  در افغانستان ایجاد کرده است  و باید تمام تجار  و صنعت کاران سرمایه گذاری کنند.

او گفت: همۀ مردم و اقشار جامعه روحیۀ خدمت و ارادۀ  آبادی کشور دارند و ظرفیت ها وجود دارد که تجارت و صنعت را رشد دهیم، مشکل اقتصادی کشور را خودما حل کنیم ، ما تلاش می کنیم تا چالش های موجود به فرصت ها مبدل شود.

او افزود: اطمینان می دهم که جان و مال تجار و سرمایه گذار در امان است و امارت اسلامی افغانستان از تجار و صنعت کاران حمایت می کند  و آماده است تا مشکلات تجار و سرمایه گذار ان را حل کند.

قاری بشیر معین وزارت تجارت و صنعت گفت: تجارت و صنعت در رشد کشور بسیار مهم است  و تلاش ها جریان دارد تا مشکلات و چالش های تجار و سرمایه گذاران حل شود.

او افزود: ما  روي زمین هایی که اشخاص غصب کرده اند، کار می کنیم تا زمین های غصب شده را دوباره بر گردانیم.

او از سرمایه داران خارجی خواست  که در افغانستان در عرصه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: مشکلات زمین برای سرمایه گذاران به زودی حل خواهد شد و تلاش ها جریان دارد تا کرایه جایداد برای تجار و سرمایه گذار ان نصف شود.

بعد رحمت الحق  معین وزارت مالیه نیز در این نشست برای حل مشکلات تجار و سرمایه گذاران در تعرفه های مالی تاکید کرد و  گفت وزارت مالیه برای حل مشکلات سد راه تجار و سرمایه گذار ان متعهد است.

شهباز کمین زاده رییس اتاق معادن و صنایع گفت: صنعت در یک کشور هویت آن را تمثیل می کند  و تولید باعث رشد اقتصادی و خود کفایی کشور می شود. او گفت: پنج هزار فابریکۀ صنعتی تولیدی در کشور فعالیت دارد که اقلام مختلف  را تولید می کند و چهار صد هزار تن به شکل مستقیم  و سه ملیون تن به شکل غیر مستقیم در آن مصروف کار هستند.

او گفت: در بخش صنعت در بیست سال گذشته جامعه جهانی کمک نکرده است.

اوافزود:  رشد صنعت در کشور باعث میکانیزه شدن زراعت و اسخراج معادن می شود.

وی از امارت اسلامی افغانستان خواست صنعت کاران و سرمایه گذارن را تشویق و حمات کند و به رفع چالش ها و مشکلات آنان توجه کند.

کمین زاده از جامعه جهانی و ایالات متحده امریکا خواهان به رسمیت شناختن  امارت اسلامی افغانستان و رهایی پول های مسدود شده مردم افغانستان شد.

او از تجار و سرمایه گذارانی که در خارج به سر می برند خواست که زمینه مساعد شده است، برگردند و در کشور سرمایه گذاری کنند.

رحیم الله سمندر رییس اجرایی اتاق معادن و صنایع  و انجنیر شهاب تاجر ملی نیز صحبت کردند.

در حاشیه این نشست نمایشگاه صنایع تولیدی و صنایع دستی نيزبرگزار شد.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا