امنیت

ناتو: کندز و هلمند بدست طالبان سقوط نمی کند

کابل باختر 2 سنبله
سخنگوی نیروهای حمایت قاطع می گوید: ولایت هلمند و کندز هرگز به دست طالبان سقوط نخواهد کرد.
جنرال چارس کلفند سخنگوی نیروهای حمایت قاطع در نشست خبری بیان کرده است، نیروی کافی در ولایت های هلمند و کندز حضور  دارند  و این ولایت ها هیچگاه  به دست طالبان سقوط نخواهد کرد و آنها توانایی کامل دارند تا  برای طالبان  و گروه های تروریستی دیگر درس بدهند.
سخنگوی ناتو اضافه کرده است که نیروهای حمایت قاطع بخاطر  آموزش برای نیروهای امنیتی افغان درولایت هلمند حضوردارند و دیده می شود که نیروهای امنیتی  افغان در مسیر درست روان هستند .
او گفته است که طالبان با تهدید های مواجه اند  و از چالش چون ضعف رهبری، مشکلات اقتصادی  و انزوا سیاسی متاثر اند.  او بیان داشته  که گروه طالبان میکوشند که یک جغرافیای مشخص را در کنترول خود بگیرند و به این منظور تلاش دارند که به حملات خود شدت بخشند، درحالیکه ما تلاش می نماییم تا ظرفیت وعملکرد نیروهای امنیتی و دفاعی را ارتقا بخشیم .
درهمین حال عمر ځواک سخنگوی والی هلمند از استقرار نظامیان تازه نفس نیروهای امریکایی خبرداده گفته است، تعداد زیادی از  نظامیان تازه نفس امریکایی شب گذشته  درمیدان هوایی مستقر شدند.
حضور این عساکر درحالی درهلمند مطرح میگردد که قبلاً امریکا و بریتانیا شماری از  عساکر شان را به ولایت هلمند  باز گذشتاندند  و عملاً دو باره وارد میدان جنگ  دراین ولایت شدند .
درحالیکه مسوولان محلی ولایت هلمند حضور نیروهای بریتانیوی وامریکایی را در آن  ولایت برای اعاده ثبات یک حرکت خوب میدانند مگر عبدالحمید آخندزاده عضو شورای ولایتی هلمند نسبت به این حرکت چندان  خوشبین نیست زیرا موجودیت عساکر خارجی هیچگاهی  درهلمند  مثبت و فعال نبوده بل باعث بروز مشکلات شده است. او از مسوولان حکومتی میخواهد که به جای اعزام عساکر خارجی در شیوه و مدیریت جنگ در آن ولایت اقدام  کنند .
شماری از  اعضای شورای ملی و اعضای شورای  ولایتی هلمند میگویند  که ضعف استخبارات، عدم هماهنگی و بی تفاوتی های معین که در رهبری وجود دارد طالبان را در هلمند تقویت نموده است، طالبان درصدد اند تا شورای کویته را که هسته رهبری آن  گروه به شمار میرود،  به هلمند انتقال دهند .
هلمند برای طالبان  حیثیت مرکز نظامی ، اقتصادی وسیاسی دارد، این ولایت بزرگترین مزارع خشخاش را دارد که طالبان در قاچاق تریاک  در آن  ولایت نقش اساسی دارند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا