سیاست

جلوگیری از افراط گرایان از اسلام؛ محور گفتگوی رئیس اجرائیه و رئیس مسجد الحرام و مسجد نبوی(ص)، بود

کابل باختر29 میزان
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفر رسمی خویش به کشور شاهی عربستان سعودی و به ادامه دیدارها با مقام های این کشور، شب گذشته با شیخ عبدالرحمان سدیس رئیس عمومی مسجد الحرام و مسجد نبوی ملاقات و در مورد راه های جلوگیری از سوء استفاده افراط گرایان از دین مقدس اسلام صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر: در این ملاقات رئیس اجرائیه گفت که دین مبین اسلام، دین صلح و امن و عطوفت است، ولی بدبختانه شماری به شدت تلاش می کنند تا از نام این دین مقدس، برای رسیدن به هدف های شوم شان استفاده کنند.
به گفته رئیس اجرائیه ، موثر ترین راه برای مبارزه با چنین افکار افراط گرایانه، موقف گیری و قاطعیت چهره ها و شخصیت های مشهور اسلامی است که بیایند و با بیان حقایق، راه را برای سوء استفاده گروه های افراط گر و تروریستی برای همیش مسدود نمایند.
داکتر عبدالله عبدالله از شیخ سدیس دعوت نمودکه به افغانستان سفر نماید و وضعیت را از نزدیک بررسی نماید.
رئیس اجرائیه کشور همچنان و در این دیدار، از شیخ سدیس خواست که در برگزاری کنفرانس بین المللی علمای اسلامی به میزبانی عربستان سعودی، سهیم گردیده و پیام خویش را در این کنفرانس به جهانیان ابلاغ نماید.
شیخ عبدالرحمان سدیس رئیس عمومی مسجدالحرام و مسجد نبوی(ص) گفت که مردم افغانستان در قلب وی جا دارند و همیشه برای خیر و رستگاری آنان دعا می نماید.
وی علاوه کرد که متاسفانه گروه هایی تحت عنوان تروریزم و افراط گرایی و نام های مختلف دیگر، کشورهای اسلامی را با تهدیدها و چالش های جدی مواجه ساخته اند که باید برای حل این بحران توجه شود.
وی تاکیدکرد که علمای اسلام در قبال مسلمانان و بشریت مسوولیت دارندکه در مقابل انواع گروهای تروریستی، در هر جایی که فعالیت می کنند، مبارزه نمایند.
به گفته شیخ سدیس، در کشورهای اسلامی مشکلات مختلف و متعدد دیگری نیز موجود است که علمای اسلامی مسوولیت دارند که این چالش ها را حل نمایند.
وی در این دیدار موافقه نمود که در کنفرانس بین المللی علمای اسلام که به خاطر افغانستان و به میزبانی عربستان سعودی برگزار می شود، اشتراک و پیام خویش را ابلاغ می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا