سیاست

سمینار “بررسی قانون اساسی گرایی” برگزار شد

کابل باختر 2 اسد
سمیناری زیر نامی "بررسی قانون اساسی گرایی به مناسبت صدمین سال استقلال افغانستان" در وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث برگزار شد
آژانس باختربه نقل از خبر نامه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث خبر می دهد که در این سمینار نجیب فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث روی حقوق شهروندان در قانون اساسی صحبت کرد و گفت که  آگاهی از احکام قانون اساسی در واقع ضرورت مبرم به منظور نهادینه شدن فرهنگ قانون گرایی می باشد.
اوافزود که قانون اساسی کشور با رعایت ارزش های دین مبین اسلام، تحکیم وحدت ملی، تحقق اهداف دیموکراسی، اعمار جامعه مدنی، رفاه همگانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی توانسته مشعل راه دولت و مردم کشور باشد.
در همین حال داکتر عبدالرووف هروی، عضو کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی روی صیانت از قانون اساسی کشور صحبت کرد و گفت: یکی از وظایف عمده کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی آگاهی دهی شهروندان از احکام قانون اساسی می باشد.
هروی قانون اساسی افغانستان  را بهترین قانون در منطقه دانست و افزود: که این قانون نماد ارزش های عالی برای ابتاع افغانستان می باشد.
در اخیر مطیع الله صافی، معاون مالی و اداری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، سمینار را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت که آگاهی از قانون اساسی یکی از اصول مهم در نهادینه شدن حاکمیت قانون در جامعه است . نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا