جامعه

تقبیح ترور یک عالم دین درهرات

شهرهرات 19 قوس باختر
والی هرات حمله تروریستی منجر به شهادت امام جماعت مسجد جامع محمدیه را تقبیح کرد.
تروریستان مسلح موتر سایکل سوار دیشب شیخ عبدالواحد صابری امام جماعت مسجد جامع محمدیه را در منطقه باغچه مستوفی آماج حمله قرارداده وبه شهادت رساندند.
محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات این حمله ناجوانمردانه را کاردشمنان افغانستان دانسته وتاکید نموده است که تروریستان میخواهند بااین اعمال ننگین خود وحدت وهمدلی مردم هرات برهم بزنند.
شیخ عبدالواحد صابری زمانیکه به سوی منزل اش در حرکت بود، از سوی تروریستان مسلح هدف تیراندازی قرار گرفت و جان باخت.
ازسوی دیگرجیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات باتایید این خبرگفت: این حادثه حوالی ساعت ۶:۳۰ شام چهار شنبه در ناحیه نهم شهر هرات، در مربوطات باغچه مستوفی رخ داده است.
فرهاد افزود: تروریستان پس از بروز این حادثه از محل رویداد فرار کرده اند و تحقیقات ارگان های کشفی به منظور شناسایی و بازداشت آنان آغاز شده است.
از سوی هم مسئولان شفاخانه حوزه وی هرات  میگویند: جسد این ملا امام مسجد که بر اثر اصات یک فیر مرمی بر سرش جان داده است، به شفاخانه حوزه وی هرات منتقل گردیده است.
شاهدان عینی میگویند: که دوفرد موتر سایکل سوار بر شیخ عبدالواحد صابری تیراندازی کردند و با سرعت از منطقه فرار نموده اند.
شیخ عبدالواحد صابری حدوداً ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺳﺎل داشت و ملا امام مسجد محمدیه که در منطقه ناحیه نهم شهر هرات، موقیعت دارد، بود.
حمله بر مساجد و ملاامامان طی یک ماه گذشته در شماری از ولایت کشور، نگرانی های زیاد از مردم را در پی داشته است.
مردم این عملکرد را کار دشمنان اسلام دانسته و میگویند که دشمنان دین اسلام، با حمله بر مساجد و ترور علما میخواهند، تا میان مسلمانان و مذاهب تفرقه افگنی نمایند.
به گفته شماری از علما و مردم، این کار نه تنها که میان مسلمانان شکاف ایجاد نمیکند، بل باعث نزدیکی بیشتر اتحاد و اتفاق آنان میشود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا