سیاست

کمیسیون انتخابات:استفاده از دستگاه های بایومتریک درانتخابات ریاست جمهوری ناممکن است

کابل 27 ثور باختر
کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری از دستگاه های بایومتریک کار گرفته نخواهد شد .
این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات درحالی بیان شده است که استفاده از دستگاه های بایومتریک  در انتخابات ریاست جمهوری یکی از طرح های احزاب سیاسی بود.
گزارشگرآژانس باخترمی نگارد: کمیسیون مستقل انتخابات فیصله کرده است که درانتخابات پیشرو استفاده از دستگاه های بایومتریک ناممکن است .
در فیصلۀ تازه اعضای کمیسیون آمده‌است که کارگیری از فن‌آوری به شمول شناخت بایومتریک رأی‌دهندگان در انتخابات آینده عملی نیست .
مسوولان کمیسیون انتخابات  علت  این فیصله  را  کمبود وقت ، عملی  نبودن کارگیری از دستگاه های بایومتریک به گونه معیاری آن  ونبود  امکانات گفته  اند .
درحالی که اعضای کمیسیون انتخابات قبل براین فیصله کرده بودند که در ثبت نام رای دهندگان با ثبت مشخصات، ازدستگاه  های بایومتریک کارگرفته می شود .
این درحالیست که احزاب سیاسی درانتخابات ریاست جمهوری استفاده از دستگاه های بایومتریک را دراولویت طرح های شان مطرح وفیصله  کرده بودند که از جانب کمیسیون انتخابات نیز تائید شده بود . اما اکنون اعضای کمیسیون این فیصله را تغییرداده اند .
برخی از آگاهان به این باوراند که اگر اراده سیاسی برای استفاده از بایومتریک در انتخابات وجود می داشت، ثبت نام بایومتریک رأی دهندگان تا زمان برگزاری انتخابات دور از امکان نیست .
درهمین حال سفارت امریکا نیزبا پخش خبرنامه یی  بر شفافیت انتخابات ریاست جمهوری  تاکید کرده است و افزوده است که امریکا آماده ادامه حمایت از روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.
قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان سالروان  برگزارشود  جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا