جهان

ناتو برای انتقال اموال، طیاره های بی پیلوت را آزمایش میکند

کابل – رادیولیبرتی- ورلد نیوز19 جدی باختر

اردوی ایالات متحده ا مریکا هلیکوپتر های جدید بی پیلوت را آزمایش میکند که هدف  آن انتقال اموال به مناطق دور دستی میباشد که ماین های جاسازی شده در آنجا تهدید جدی را برای کاروان های اکمالاتی نیروهای ناتو به میان آورده است.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از صفحه انترنیتی رادیو لیبرتی ، این  هلیکوپتر ها تاحال بیست پرواز ماموریتی داشته اند و حدود هزار تن اموال راکه بیشتر آن غذاهای آماده برای نیروهای امریکایی و بعضی وسایل دیگر بوده است، توسط این طیاره ها انتقال داده شده است.

جگرن کایل اوکاتر مسوول پرواز این  هلیکوپترها به آژانس خبری اسو شیتید پرس گفته است که افغانستان یکی از کشورهای است که در آن، بیشترین رقم ماینهای زیرزمینی فرش شده اند  و هم مواد انفجاری جابجا شده توسط تندروان، مشکل جدی رابرای نیروهای ناتو در بخش انتقال اموال تدارکاتی ناتو تشکیل میدهد.

قابل تذکر است که فعالیت این هلیکوپترها بعد از آن آزماش میشود که چندی پیش در اثر یک حمله هوایی نیروهای ناتو در پاکستان  بیست و چهار سرباز پاکستانی کشته شدند و اسلام آباد در عکس العمل به این حادثه هر دو راه ترانیزیتی نیروهای ناتو مستقر در افغانستان را به روی آنها بست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا