سیاست

اعلامیۀ مطبوعاتی ریاست جمهوری در پیوند به رویداد ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز

کابل ۱۴ حمل باختر
تامین امنیت و حفاظت جان و مال مردم از مسئولیت‌های اساسی حکومت افغانستان بوده و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور همواره کوشیده‌اند تا در تمام عملیات‌های خویش از دقت و هماهنگی کامل کار گرفته و تلاش می‌نمایند که به افراد ملکی آسیب نرسد.
طالبان بخاطر طرح یک برنامه  خونین، افراد خویش را از داخل و خارج کشور به ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز دعوت کرده بودند، تا یکبار دیگر هموطنان بی گناه ما را به خاک و خون بکشانند.
اردوی ملی افغانستان به اساس اطلاعات دقیق که از پلان متذکره داشت، تلاش ورزید تا آن را خثنی نموده، مردم را از فاجعۀ بزرگ نجات دهد، اما گزارش های وجود دارد که متاسفانه در این حمله به افراد ملکی نیز آسیب رسیده است. 
به منظور روشن‌شدن چگونگی آسیب های که به افراد ملکی در این رویداد رسیده است، رئیس‌جمهور کمیسیونی را به ریاست جنرال خدایداد هزاره سرمفتش عالی دفتر شورای امنیت ملی که در ترکیب آن الحاج طاهر صافی و سید سلیمان حامد مشاورین رئیس جمهور و نمایندگان وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی، لوی‌څارنوالی و ریاست مستقل ارگان‌های محلی شامل می‌باشند، موظف‌نمود تا رویداد متذکره را به صورت جدی و همه‌جانبه بررسی کرده، گزارش یافته‌های خویش را در مدت یک‌هفته به جلسۀ شورای امنیت ملی ارائه کند.
همچنان رئیس‌جمهور کشور به نهادهای مربوطه هدایت‌داد که به خانواده‌‌های قربانیان و مجروحین ملکی این رویداد، مساعدت و رسیدگی عاجل نمایند.
رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان مراتب تسلیت و همدردی خویش را به خانواده‌های قربانیان ملکی این رویداد ابراز نموده، به مجروحین صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال التجامند است.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا