جهان

ده‌ها هزار نفر در زندان‌های سوریه کشته شده‌اند

دویچه وله- دمشق- باختر- 3 جوزا
گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در پنج سال گذشته دست‌ کم ۶۰ هزار نفر از مخالفان رژیم بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه در زندان‌های این کشور کشته شده‌اند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از سایت دویچه ویله آلمان، گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست، اعلام کرده که بیشتر قربانیانِ پنج سال اخیر در حکومت بشار الاسد در زندان "صیدنایا"، زندان سازمان امنیت این کشور و همچنین زندان نیروی هوایی سوریه کشته شده‌اند.
رامی عبدالرحمان، رئیس گروه ناظران حقوق بشر سوریه، شمار قربانیان زندان‌های بشار الاسد را دست‌ کم ۶۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته است که این تعداد را مقامات حکومتی سوریه از ماه مارچ سال ۲۰۱۱ تاکنون به تدریج اعلام کرده‌اند و او این آمار را جمع‌آوری و مستند کرده است.
رئیس گروه ناظران حقوق بشر سوریه در ادامه گفت که گروه ناظران حقوق بشر سوریه از میان اخبار منتشر شده در باره کشته شده گان فهرستی با نام ۱۴ هزار و ۴۵۶ نفر را منتشر کرده است. در میان این افراد نام ۱۱۰ کودک نیز به چشم می‌خورد.
ناظران حقوق بشر سوریه بر این نظرند که بیشتر قربانیان در پی شکنجه و همچنین شرایط نابسامان زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
رامی عبدالرحمان بر این نظر است که در زندان‌های گروه‌های مخالف حکومت سوریه و از جمله در زندان‌های گروه تروریستی داعش نیز در همین مدت زمانی چندین هزار نفر کشته شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا