صحت

سازمان داکتران بدون مرز از این پس کمک مالی اتحادیه اروپا را نمی پذیرد

واشنگتن- ایرنا – باختر-29 جوزا
گروه کمک رسان بین المللی موسوم به سازمان داکتران بدون مرز در اعتراض به توافق اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر بحران پناهجویان، اعلام کرد که دیگر کمک مالی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن را نخواهد پذیرفت.
رادیو عمومی ملی آمریکا (NPR)گزارش داد، که این سازمان دیروز در بیانیه ای افزود، چنین سیاستی (رد کمک های اتحادیه اروپا) را در رابطه با همه طرح های این سازمان در سراسر جهان اعمال خواهد کرد.
سازمان داکتران بدون مرز در بیانیه خود اعلام کرد که توافق اتحادیه اروپا و ترکیه باعث سرگردانی هزاران نفر از پناهجویان در اردوگاه های پرنفوذ جزایر یونانی شده است.
در این بیانیه آمده است: پناهجویان از کمک های اساسی قانونی محرومند و از بازگرداندن اجباری به ترکیه هراس دارند. بیشتر این افراد خانواده هایی هستند که از جنگ سوریه، عراق و افغانستان فرار کرده اند.
سازمان داکتران بدون مرز به علاوه در پیامی توییتری که توسط برنامه موسوم به «کمک به پناهجویان در اروپا و مدیترانه» این سازمان منتشر شد، نوشت: ما نمی توانیم کمک اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو آن را، در شرایطی که با قربانیان این سیاست اتحادیه مواجه هستیم، بپذیریم.
در این پیام تاکید می شود که این سیاست جدیدی تاثیری بر هیچیک از بیماران تحت مراقبت این سازمان نخواهد داشت و سازمان مربوطه همچنان به طرح های خود ادامه خواهد داد.
اتحادیه اروپا اوایل ماه جاری میلادی طرحی را برای انتقال کمک میلیارد یورویی به کشورهای خاورمیانه و آفریقا ارائه داد که هدف از آن جلوگیری این کشورها از خروج پناهجویان و مهاجران یا تمایل آنها به پذیرش این افراد در صورت اخراج از اروپا بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا