سیاست

روند تعیینات ۱۷۵۰۰ بست معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی تکمیل شد

کابل باختر 11 جوزا
روند تعیینات ۱۱۵۰۰ بست‌ معلمان در مربوطات وزارت معارف و ۶۰۰۰ بست‌ پنج و شش در وزارت‌ها و ادارات دیگر، به پایان رسید.
تعیینات برای این بست‌ها از آغاز سال مالی ۱۳۹۸ در ۳۴ ولایت آغاز شد و امروز با معرفی هزاران داوطلب برای بست‌های پنج و شش خدمات ملکی ولایت کابل به پایان رسید.
از مجموع ۱۷۵۰۰ تن از معرفی‌شدگان جدید بست‌های معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی ۳۵ درصد آنان را زنان می‌سازند.
شمار زیادی از این بست‌ها برای سال‌ها خالی بودند که از سوی کمیسیون به همکاری نهادهای دولت شناسایی شدند.
در یک و‌نیم سال گذشته، بیش‌تر از۳۵ هزار و ۲۰۰ تن در نتیجۀ آزمون‌های جمعی استخدامی در سراسر کشور به بست‌های معلمان و بست‌های پنج و شش معرفی شده‌اند.
برای بست‌های معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی، ۲۲۵۶۷۰ داوطلب به رقابت پرداختند که بیش‌تر از ۸۰ هزار تن آنان بانوان بودند.
آزمون جمعی بست‌های معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی سال گذشته از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، با استفاده از سیستم کانکور و به همکاری ادارۀ ملی آزمون ها در سراسر کشور موفقانه راه‌اندازی شد. در نتیجۀ این آزمون ها، ۱۷۷۰۰ تن به بست‌های معلمان و بست‌های پنج و شش خدمات ملکی راه یافتند. اما پس از جذب و استخدام این شمار از نامزدان، ۱۱۵۰۰ بست دیگر معلمان در مربوطات وزارت معارف و ۶۰۰۰  بست پنج و شش خدمات ملکی در جریان سال گذشته در اداره‌های خدمات ملکی خالی شناسایی شدند.
کمیسیون به منظور تطبیق بند ۱۴ مصوبۀ شماره ۷، ۳/۵/۱۳۹۷ کابینه بر آن شد تا این بست‌ها را به وسیلۀ نامزدان آزمون ها جمعی کانکور سال گذشته با درنظرداشت نمرات بلند در کود رشتۀ اختصاصی بست مربوطه رشتۀ تحصیلی مورد نیاز و جندر پر کند.
داوطلبان با استفاده از وسایل و سیستم‌های الکترونیک و بدون مداخلۀ انسانی از طریق سیستم کانکور تعیین بست شدند.حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا