سیاست

نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد: قطعنامه ها در برابر طالبان باید عملی شود

کابل باختر/ 5/ سرطان
نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل این مساله را باردیگر مطرح کرد که پاکستان پناهگاه امن برای تروریستان است .
به گزارش آژانس باختر، محمود صیقل نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در سخنرانی اخیرش در شورای امنیت سازمان ملل متحد ادعا کرده است که کشور پاکستان پناهگاه امن برای تروریستان است و این کار پاکستان نقض آشکار حاکمیت کشورهای دیگر را ثابت میسازد.
او گفته است که این کار اسلام آباد تخطی روشن و اشکار قطعنامه های شورای امنیت در رابطه به تعزیرات دربرابر طالبان به شمار میرود.
صیقل افزوده که نیاز قوی است که قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد در رابطه به مبارزه با تروریزم عملی شود.
نماینده افغانستان خاطر نشان کرده که پاکستان با عمل نکردش درروند صلح باعث کندی این روندگردید.
محمود صیقل بااشاره به کشته شدن ملا منصور رهبر طالبان گفت که ملا منصور با استفاده از پاسپورت پاکستان و ازطریق میدان های هوایی آن توانسته به کشور های دیگر سفرنماید.
صیقل افزوده که امیدوارهستم که صدای عقلانیت افغانستان شنیده شود درغیر آن پیام افغانستان واضح است، اشتباه نشود که مردم افغانستان هیچگاه در برابر تهدید، خشونت و تجاوز تسلیم نشده و تسلیم نخواهد شد.
نماینده افغانستان افزوده که طالبان و دیگر گروه های تروریستی درمنطقه وجهان پیوسته تغییر شکل میدهند و تلاش دارند تا افغانستان تخته خیز شان به آسیای مرکزی و آسیای شرقی باشد.
او افزوده که گروه های تروریستی از خدمات و تسهیلات و سازماندهی و مدیریت آنانی مستفید میشوند که درداخل دستگاه دولتی پاکستان حضور دارند که معتقد به استفاده از خشونت برای تحقق اهداف سیاسی شان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا