سیاست

جلسه کمیته قوانین، طرح مقرره صحت ایمنی در معادن را تایید کرد

کابل، 3 دلو باختر
جلسه کمیته قوانین کابینه، امروز تحت ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،  در جلسه، ابتدا طرح مقرره جمع آوری اجساد، تسلیم دهی به اقارب یا تدفین آن ها، از جانب اعضای جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این طرح در سه فصل و دوازده ماده به هدف رعایت معاهدات ومیثاق های بین المللی که افغانستان به آن ملحق شده است و نیز جمع آوری اجساد اشخاص در جبهات جنگ و یا عملیات تروریستی، تثبیت هویت کشته گان، چگونگی تسلیم دهی اجساد به اقارب شان و دیگر موارد مرتبط، تنظیم شده است.
پس از تبادل نظریات و دیدگاه های اعضای جلسه ، این طرح  مورد تأیید قرار گرفت  که برای طی مراحل قانونی، به کابینه جمهوری اسلامی افغانستان ارائه خواهد شد.
همچنین در این جلسه ، طرح مقرره صحت ایمنی در معادن مورد بحث و بررسی اعضای جلسه قرار گرفت که سرانجام از جانب اعضای جلسه مورد تأیید واقع شد. این طرح در شصت و نه ماده به هدف سلامت و مصئونیت کارگران معادن، جلوگیری از حوادث و  نیز تطبیق معیارهای کاری در معادن، تنظیم شده است.
همچنین ، طرح تعدیل و لغو برخی مواد مقرره تنظیم حقوق تقاعد افسران، بریدملان و ساتنمنان مورد بحث  و بررسی قرار گرفت که پس از بررسی و ارائه نظریات اعضای جلسه این طرح نیز تأیید شد که برای طی مراحل قانونی به کابینه جمهوری اسلامی افغانستان ارائه می گردد.
در این جلسه همچنین طرح تعدیل ماده نهم قانون کارکنان خدمات ملکی مورد بررسی قرار گرفت و از جانب اعضای جلسه مورد تأیید واقع شد. براساس این طرح تعدیل، برای افراد دارای تحصیلات ماستری و دکتورا در استخدام های دولتی، نسبت به قانون قبلی، شرط سابقه  کاری کمتر مد نظر گرفته  شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا