جامعه

درخطبه های نماز جمعه مردم به اتحادیه همبستگی وپیروی از احکام الهی دعوت شدند

کابل 1 سنبله باختر

ملاامامان، خطبا وواعظان در خطبه های نماز جمعه امروز مردم را به پرهیز ازگناه و پیروی کامل از احکام الهی و ارشادات نبوی دعوت کردند.

به گزارش خبرنگاران آژانس باختر از مرکز وولایات کشور، دراین خطبه ها پیرامون نعماتی که خداوند توانا در دنیا برای انسانها ارزانی داشته  صحبت گردید و خاطرنشان شد که دین مبین  اسلام مسوولیت های زیادی را دردنیا در برابر مسلمانان قرارداده که باید آن مسوولیتها رعایت شوند.

در خطبه ها همچنان بیان گردید هر مسلمان در برابر شخص خود، خانواده و کشورش مسوولیت دارد و با پیروی از احکام الهی، اخلاق وارشادات نبوی هم خود وهم فرزندان خود را با زیور علم ودانش آراسته سازد و دراین  امردربرابر سایر مسلمانان نیز مسوولیت پذیر باشد.

دراین  خطبه ها بیان شد که دین مقدس اسلام پیشرفت ، ترقی و سعادت مسلمانان و جامعه اسلامی را دراتحاد، همبستگی و همدیگر پذیري میداند و تبعیض، نفاق و خشونت را که عامل عقب مانی ، بدبختی و گمراهی مسلمانان میشود مردود شمرده است.

همچنان به تاکید از مردم خواسته شد تا از گناه بپرهیزند ونیز خاطرنشان گردید که مسلمانان در صورت که مرتکب گناه شده باشند، باید به توبه رو آورند و از تکرار گناه خودرا نجات دهند.

دراین  خطبه ها کشتار مردم درمصرتقبیح گردید و برای آرامی  سعادت مردم آنکشور و نیز صلح و آرامی مردم افغانستان و مسلمانان سراسر جهان دعا خیر صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا