اقتصاد

روی استفاده از تولیدات و محصولات داخلی در کمیسیون تدارکات ملی،تاکید بیشتر شد

کابل 24 جدی باختر
جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در قصر گل‌خانۀ ارگ برگزار  شد. 
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه، ۱۸ مورد تدارکاتی بررسی شد که در نتیجه، ۱۶ مورد آن به ارزش بیش از ۱.۲۳ میلیارد افغانی از سوی این کمیسیون منظور  شد.
از سوی‌هم وزارت دفاع ملی درخواست منظوری پیشنهاد پیرامون تصمیم‌گیری در مورد ارائه قیمت‌های یکسان شرکت‌های داوطلب در پروژۀ تدارک یک قلم برنج پلوی وطنی با کیفیت در سه لات را ارائه  کرد که پس از بررسی‌های همه‌جانبه از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور  شد.
علاوه برآن، قرارداد پروژۀ اعمار تعمیر مکتب ۱۲ صنفی همراه با تجهیزات آن برای مکتب اشتو در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی مربوط وزارت معارف به‌منظور بررسی‌های همه‌جانبه از سوی این وزارت و ادارۀ تدارکات ملی اعاده  شد.
اما درخواست منظوری اعطای قرارداد پروژۀ تدارک ۲۲ قلم میوۀ تازه ضرورت ریاست خدمات برای ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری مربوط ادارۀ عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی جمهوری اسلامی افغانستان، از سوی کمیسیون تدارکات ملی رد  شد و به این نهاد وظیفه سپرده شد تا تمامی میوه مورد نیاز  را از محصولات داخلی فراهم نماید.
حین بحث بالای پروژۀ تهیه و چاپ ۱.۹ میلیون جلد کتاب درسی، محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور به وزارت معارف هدایت داد تا از پروژۀ مذکور نظارت همه‌جانبه  کرده و چاپ این کتاب‌ها باید در داخل کشور صورت بگیرد.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی درخواست منظوری تعدیل قراردادهای انترنت بندویت افغان‌تیلی‌کام با کاهش قیمت را  کرد و مورد تایید قرار گرفت، اما پیشنهاد این وزارت برای آغاز طی مراحل تدارکاتی با شرکت SKYTECH به‌منظور شفافیت و رقابت میان شرکت‌ها از سوی کمیسیون رد  شد. رئیس‌جمهور به وزارت‌های مالیه و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هدایت داد تا به منظور کاهش قیمت و افزایش کیفیت انترنت در کشور با کشورهای فراهم‌کنندۀ انترنت، مذاکره نمایند.
در همین‌حال، د افغانستان برشنا شرکت، درخواست منظوری تعدیل در روش و طرز پرداخت‌های قرارداد پروژۀ تمدید سیم برق ۲۲۰ کیلو ولت غزنی الی قندهار را ارائه  کرد که مورد تایید کمیسیون قرارگرفت.
وزارت انرژی و آب درخواست منظوری فسخ مراحل تدارکاتی پروژه های آب کیلی، تنگی شادیان، شاه عبدالله و شورابه از دیزاین و ساختمان در یک مرحله، و امر آغاز مراحل تدارکاتی مجدد پروژه های فوق الذکر به شکل دیزاین و بعداً ساختمان را به جلسه پیشکش  کرد که پس از بررسی‌های همه‌جانبه منظور  شد.
از سویی‌هم طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق فیصلۀ کمیسیون تدارکات ملی پیرامون پروژۀ قرارداد تدارک ۱۸۶ قلم ریجنت‌های لابراتواری و محلولات طبی ضرورت قومندانی صحیه ستردرستیز وزارت دفاع ملی را به بحث گرفتند که مورد تایید قرار گرفت. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا