جامعه

دیوار نگاری باعث آلودگی محیط زیست می شود

کابل باختر 5سنبله
استفاده رنگ  ونوشتن پیام ها  بر درودیوار شهر محیط زیست را آلوده می کند.
به گزارش آژانس باختر ،داکتر سمیع حامد مشاور فرهنگی رییس جمهور در جلسه گزارشگران محیط زیست که دیروز در شهر کابل راه اندای شده بود گفت: رنگ آمیزی دیوارها ونوشتن پیام ها بر در ودیوار های شهر باعث آلودگی محیط زیست می شود حتی نوشتن یک پیام هزاران مرتبه آلوده کننده تر از انبار کثافات در جاده های شهر است.
وی افزود که اکثر شهروندان در این مورد آگاهی لازم ندارند چون که  کمتر به این موارد پرداخته شده است .
حامد در رابطه به حفاظت محیط زیست وچرخه سالم حیات شهروندان  صحبت کردو گفت:  با کارهای فرهنگی می شود حفاظت محیط زیست را در جامعه  نهادینه سازیم.
وی افزود که  در کشور ما مردم هنوزبا مفاهیم حفاظت از محیط زیست وعوامل آلودگی آن کمتر آشنا است  از این رو مردم به سود وزیان بالفعل فکر می کنند تا بالقوه .
وی ادامه داد که بر نهاد های اکادمیک است تا دانش محیط زیست را به نهاد های اکادمیک وسطوح بلند تحصیلی برسانند وبر رسانه ها است که در تکثیر دانش محیط زیست  از طریق راه اندازی میز های گرد ،گزارش ها وپیام های تصویری فرهنگ حفاظت محیط زیست را در جامعه نهادینه کنند.
شبکه خبر نگاران حفاظت محیط زیست از جانب اداره میدیوتیک افغانستان  سی گزارشگر از رسانه های فعال تصویری ،صوتی وچاپی در آن عضویت دارند از یک سال به اینسو با حمایت مالی دفتر تیلو ایجادشده است وتا کنون بیشتر از دوصد گزارش در باره حفاظت از محیط زیست را از طریق رسانه ها به نشر رسانده اند.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا