سیاست

دیدار متنفذین، جوانان و بزرگان ولایت لوگر با سرور دانش

کابل 15 جدی باختر
شماری کثیری از متنفذین، جوانان و بزرگان قومی ولسوالی خوشی ولایت لوگر امروز با  سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرد و مطالبات خویش را در زمینه‌های مختلف به خصوص مسایل امنیتی، پروژه‌های انکشافی، مشارکت ملی در ساختار اداره محلی ولایت لوگر و دیگر مسائل مرتبط به مردم آن ولسولی را با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
دیدار کنندگان از تهدیدات جدی امنیتی در ولسوالی خوشی ولایت لوگر ابراز نگرانی کرده گفتند که باشندگان آن ولسوالی در کنار نیروهای امنیتی همواره در مقابل گروه‌های تروریستی سینه سپرکرده اند؛ اما انتظار دارند که حکومت مرکزی به خصوص ارگان‌های امنیتی به ضرورت تأمین امنیت در لوگر و ولسوالی خوشی بیشتر توجه کنند.
بزرگان ولسوالی خوشی ولایت لوگر ضمن تأکید به تأمین مشارکت عادلانه مردم در ساختار اداره محلی ولایت لوگر، تطبیق پروژه‌های انکشافی در زمینه‌های مختلف، تقرر افراد شایسته در ادارات محلی و ایجاد اردوی محلی در ولسوالی خوشی را به عنوان دیگر خواسته‌های مردم آن ولسوالی مطرح کردند.
سرور  دانش معاون رئیس جمهور ضمن ابراز قدردانی از متنفذین و بزرگان ولسوالی خوشی ولایت لوگر برای پی گیری مطالبات و خواسته‌های باشندگان مردم آن منطقه گفت که با وجود مشکلات؛ اما وضعیت کشور نسبت به گذشته‌ها بهترشده و مردم افغانستان به ارزش‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف دست یافته اند.
این دست آوردهای پس از تصویب قانون اساسی کنونی در 14 جدی سال 1382به دست آمده است. وی گفت: در قانون اساسی کنونی که ما در آستانۀ پانزدهمین سالگرد تصویب آن قرار داریم، بر تکثر قومی، زبانی و مذهبی مردم مشرعیت داده شده و در سایه آن همه اقوام از حقوق مساوی برخوردار اند.
معاون رئیس جمهور همچنین به اتحاد و وفاق ملی و تحکیم روابط حسنه بین مذاهب و اقوام مختلف کشور تأکید ورزیده گفت که اعتدال و میانه روی بهترین روش مبارزه با خشونت و افراط گرایی است.
وی در رابطه به مطالبات و خواسته‌های مردم ولسوالی خوشی ولایت لوگر در زمینه‌های چون تأمین امنیت، تطبیق پروژه‌های انکشافی، تأمین عدالت و مشارکت ملی در ساختار اداره محلی لوگر و دیگر خواسته‌های دیدار کنندگان گفت که همه این موارد را از طریق ادارات مسئول پی گیری می کند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا