سیاست

تفسیر برخبر: طالبان زمینه ساز تخریب کشور به دست بیگانگان درساحه دند شهاب الدین ولایت بغلان

کابل باختر/ 13/ دلو
طالبان که درحال فرار از دند شهاب الدین ولایت بغلان اندیک پایه دیگر برق را تخریب کردند.
شش روز قبل مخالفین مسلح درمربوطات ساحه دند شهاب الدین ولایت بغلان یک پایه برق وارداتی ازبکستان به کابل را تخریب کردند و تلاش های کارکنان شرکت برشنا و دولت برای ترمیم آن آغاز شده بود که بزودی این مشکل برطرف خواهد شد اما در تازه گی یک پایه برق دیگر درهمین ساحه ازسوی طالبان تروریست تخریب شده است.
این درحالیست که عملیات تصفیوی علیه مخالفان مسلح در ساحه دند شهاب الدین و مربوطات ولسوالی دهنه غوری آن ولایت حدود یک هفته پیش آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.
جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی که رهبری این عملیات را به عهده دارد میگوید که جنگ بغلان ازسوی نظامیان پاکستانی رهبری میشود.
او گفته است که پاکستانی ها در کنار طالبان نقش رهبری را دارند و درعملیات دند غوری اکثریت پاکستانی ها دیده میشوند.
وی گفته است هنوز نهادهای امنیتی کشور به ساحه دند شهاب الدین نرسیده اند زیرا آنها تلاش دارند که نقاط کلیدی را از نزد طالبان تصرف کنند و سپس بسوی دند شهاب الدین عملیات شان را گسترش دهند.
این درحالیست که مخالفان مسلح به کمک و همکاری حامیان شان درهر نقطه کشور دست به نا امنی ها و حملات تهاجمی میزنند هدف شان از بین بردن تاسیسات عام المنفعه بوده و برای مردم روز بروز مشکلات گوناگون را ایجاد میکنندو با تخریب تاسیسات عام المنفعه و ایجاد هراس دربین مردم میخواهند که برنامه های دولت را برای آبادانی کشور توقف دهند.
درهمین حال جان کمپل قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو درافغانستان تاکید کرده است که طالبان مسلح هیچ برنامه برای توسعه افغانستان ندارند آنها آمده اند تا مردم را بکشند زیرا آنها مخالف آزادی ، درس ، تعلیم و پیشرفت ملت افغانستان هستند.
او گفته است که اگر افغانستان و پاکستان برای مبارزه با گروه های طالبان عجله نکنند این گروه ها با نزدیک شدن فصل گرما ، فصل جنگ سال 2016 را شروع خواهندکرد.
گفته های قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو نشاندهنده آنست که گروه های مخالفان مسلح بخصوص طالبان همیشه از فرصت ها استفاده میکنند تا به اهداف شان برسند.
به باور آگاهان امور قبلاً یک آتش بس با گروه طالبان درمنطقه دند غوری ولایت بغلان صورت گرفته بودکه گروه طالبان از همین فرصت استفاده کردند تا افراد شان را یکباردیگر دربرابر دولت افغانستان بسیج کنند زمینه تمویل و تجهیز افراد وابسته برگروه طالبان را مساعد ساختند و مراکز سازماندهی شان را نیز ایجاد کردند و امروز با یک نیروی کاملاً عیار دست به تحرکات نظامی علیه دولت ومردم افغانستان میزنند و درگام اول با قطع لین برق وارداتی ازبکستان به کابل ثابت ساختن که واقعاً دشمنان مردم افغانستان اند زیرا دراین زمستان سرد برق که یکی از نیازهای ضروری مردم بیچاره است پایه های آن را تخریب کردند و آگاهان تاکید کرده اندکه افغانها کشور منافع و دارایی وزیر بنای های کشور شان را میدانند،اما این اتباع خارجی ها اند که تاسیسات عام المنفعه را تخریب میکنند.
اما طالبان زمینه فعالیت های تخریبی تروریستی و تخریب تاسیسات عامه را برای گروه های دهشت افگنان خارجی مساعد می سازند.
تخریب پایه های برق درساحه دند شهاب الدین یکبار دیگر نفرت مردم را نسبت به مخالفان مسلح بیشتر ساخته و مردم از دولت خواسته اند تا جلوبرنامه های شوم این گروه هارا بگیرد و نگذارد که یکبار دیگر گروه های مخالفان مسلح مانند دهه ها ی گذشته با تخریب پایه های برق ، پل ها در مجموع از بین بردن تاسیسات عام المنفعه به اهداف شان برسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا