سیاست

پرداختن به نیازهای مشترک، هم استحکام روابط استراتیژیک است و هم ضمانت برای ثبات و دموکراسی

کابل باختر 14 حمل
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه دیروز با هیأت از سناتوران ایالات متحده امریکا در قصر سپیدار ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر،
رییس اجراییه کشور در ملاقات با سناتورانی که پس از سفر رهبران حکومت وحدت ملی به ایالات متحده، وارد کشور شده اند، روی تقویت همکاری های استراتیژیک و موثر سازی هرچه بیشتر روابط دپلماتیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا، صحبت کرد و افزود: "دو کشور دوست و همکار استراتیژیک با پرداختن نیازهای مشترک هم به استحکام هرچه بیشتر روابط استراتیژیک دست می یابند که هم منجر به خلق ضمانت برای ثبات و دموکراسی در افغانستان می شود و هم منجر به تقویت منافع ملی دو کشور می شود و موثریت همکاری های اقتصادی، سیاسی و نظامی میان دو کشور".
در این دیدار، هر دو جانب بر توافقات که در جریان سفر رهبران حکومت ملی به امریکا صورت گرفته بود تاکید کردند و افزودند که با تقویت مناسبات دپلماتیک و عبور از دپلوماسی تنیش و دنبال کردن نیازهای مشترک هر دو کشور می توانند در راستای سند همکاری های استراتیژیک که میان دو کشور به امضا رسیده است، گام های موثر و موفقانه را بردارند.
بحث دیگر این دیدار بر مدیریت درست و دقیق به توافقنامه سیاسی متمرکز بود و هر دو جانب به ضرورت اجرای درست اصلاحات انتخاباتی تاکید کردند. در همین مورد رییس اجراییه افزود:"بحث اصلاحات انتخاباتی از مسئولیت ها و ماموریت های الزامی حکومت وحدت ملی است. مسئولیت که مطابق به دستور توافقنامه سیاسی، عملی می شود و با عملی شدن اش از یک سو اعتماد و اطمینان مردم بر پروسه های انتخابات دوباره جلب می شود و هم ضمانت برای سلامت حق رای شهروندان بوجود می آید. اصلاحات انتخاباتی از اصلی ترین مساله در بحث در ماموریت حکومت ملی است".
هم چنان دو جانب بر مدیریت درست و تقویت همکاری های منطقه ی به منظور موفقیت و پیش رفت روند صلح تاکید کردند و به تلاش های موثر و مسئولانه برای دست یافتن به صلح عادلانه در افغانستان یکبار دیگر متعهد شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا