سیاست

حامد کرزی: در ارتباط به قرارداد امنیتی میان افغانستان و امریکا با بسیار دقت در مذاکره هستیم

 

كابل باختر 21 حمل

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با رئیس و اعضای مجلس سنا بعد از ظهر امروز دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، فضل الهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا و سناتور نجیبه حسینی به نماینده گی از دیگران صحبت نمودند.

آنان تطبیق قانون و حکومت داری سالم را متضمن بهبود امور و انکشاف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دانسته، از سیاست دولت افغانستان در ارتباط به پروسه صلح استقبال نمودند و بخاطر تقویت و ثمر بخشی این پروسه حمایت خویش را اعلام کردند.

اعضای مجلس سنا از انتقال زندان بگرام به حکومت افغانستان استقبال نموده، آنرا در تحکیم حاکمیت ملی کشور ارزنده خواندند و از قوای اجرائیه و قضائیه کشور خواستند تا دوسیه های محبوسین زندان بگرام را با دقت زیاد در پرتو احکام قوانین نافذه کشور بررسی نموده، عدالت را به بهترین شکل آن تامین نمایند.

آنان انتخابات آینده ریاست جمهوری و شورای های ولایتی را که در اوایل سال ۱۳۹۳ برگزار می گردد، برای بقای نظام دموکراتیک و مردم سالار مهم خواندند.

اعضای مجلس سنا، اصلاح سیستم انتخابات، استخدام کادر های متخصص، بی طرف و پاک نفس را در نهاد های انتخاباتی، توزیع تذکره های برقي و تامین امنیت مطمین انتخابات را در شفافیت این روند، مهم دانستند.

رئیس جمهور کشور پس از استماع نظریات و خواست های اعضای مجلس سنا، از کارکرد های سناتوران خرسندی کرده گفت که شما با عزت تمام  و اتفاق و ملایمت برای منفعت افغانستان تلاش می کنید.

حامد کرزی در مورد مسایل مهم ملی صحبت کرد و با اشاره به قرارداد امنیتی میان افغانستان و امریکا گفت که در این باره حکومت افغانستان با بسیار دقت در مذاکره است. وی گفت ما با آن موافقت داریم اما واضح است که باید منفعت کشور ما مطلقاً در آن تثبیت شده باشد.

رئیس جمهور ادامه حضور امریکا را در صورتیکه شرایط افغانستان در آن تضمین گردد و کمک های امریکا در مقابل آن بدون قید و شرط باشد، به خیر افغانستان دانست.

حامد کرزی در رابطه به پروسه صلح گفت که تلاش های ما برای رسیدن به صلح ادامه داشته و صدای را که برای صلح بلند کرده ایم خاموش نمی سازیم و افغانستان ان شاالله به صلح میرسد.

رئیس جمهور برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری را مهم دانسته گفت که باید انتخاباتی در کشور برگزار گردد که ملت افغانستان از آن رضایت داشته باشد.

 وی افزود: برگزاری انتخابات آرام و خوب وظیفه همهء ماست و یک قدم دیگری در راستای ثبات در کشور است، زیرا تداوم نظام، تداوم ثبات است و عدم تداوم نظام بی ثباتی و بدبختی کشور می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا