سیاست

دانیل فلدمن: گفتگوها با طالبان را باید حکومت وحدت ملی افغانستان رهبری کند

واشنگتن/وی او ای نیوز/باختر/18 میزان
دانیل فلدمن نمایندۀ خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان در یک مصاحبه اختصاصی با صدای امریکا با اشاره به صحبت های که اخیراً با اشرف غنی احمدزی، ریس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، ریس اجرائیوی افغاستان داشته است، این هفته را خیلی مثبت برای حکومت وحدت ملی افغانستان خوانده است.
به گزارش ازانس باختر،فلدمن با اظهار این نکته که آزمون ها و کارهای زیاد در برابر حکومت وحدت ملی افغانستان قرار خواهد داشت، گفت که امریکا مشتاقانه در انتظار حمایت از حکومت وحدت ملی است.
دانیل فلدمن  گفت که گفتگوها با طالبان را باید حکومت وحدت ملی افغانستان رهبری کند.
با ابراز اینکه ایالات متحده همچنان شریک کلیدی افغانستان خواهد بود و به این شراکت ادامه خواهد داد، گفت، یکی از دلایل اهمیت امضای توافقنامه امنیتی و دفاعی بین کابل و واشنگتن در اولین روز حکومت جدید، نشاندهنده تعهد امنیتی جاری است که البته در بخش کمک غیر نظامی نیز می باشد.
دانیل فیلدمن نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان، دستاورد افغان ها را در جریان سیزده سال گذشته قابل ملاحظه خوانده، از حامد کرزی به خاطر حفظ تعهدش در تسهیل اولین انتقال دموکراتیک قدرت در افغانستان ستایش کرده گفت، در چند ماه گذشته وی نقش مهم را ایفا کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا