جامعه

4062 نفربرای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند

کابل 7جوزاباختر

روند ثبت نام رای دهنده گان غرض شرکت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری  به تاریخ پنجم جوزا در سراسر افغانستان آغاز شده و تاکنون بیشتراز  چهار هزار تن ثبت نام  کرده اند.

به گزارش خبر نگار آژانس  باختر، نورمحمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت:دردوروز که ثبت نام  رای دهنده گان آغاز گردیده و تاکنون چهار هزار و شصت و دونفر شامل سه هزار وچهار صدو هفتادو سه نفر مرد   وپنج صدو هشتاد و هشت خانم ویک کوچی ثبت نامه کرده اند.

شروع ثبت نام  رای دهنده گان یکی از گا م های اولیه و عملی است که در راستای برگزاری انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برداشته میشود. و قتی که گام های عملی درراستای برگزاری انتخابات برداشته میشود به این معنا است که این پروسه گام به گام تعقیب خواهد شد تا در وقت معین پروسه رای دهی به انجام برسد و براساس آن رئیس جمهور آینده کشور انتخاب شود.

نورمحمد نور گفت که این پروسه برای مدت دوماه درمراکز تمامي ولایات کشور  ادامه می یابد .

 نظر به پیش بینی  که ازسوی کمیسیون  انتخابات صورت گرفته  احتمال دارد که چهارملیون شهروند کشور غرض اخذ کارت رای دهی  به مراکز ما مراجعه نماید.

قبلآ هفده ملیون تن غرض شرکت در انتخابات گذشته ریاست جمهوری کارت رایدهی بدست آورده بودند.

نورمحمد نور گفت که تاحال دراین پروسه  به کدام مشکل مواجه نگردیده  ومرحله دوم ثبت نامه بعدا در سطح ولسوالی ها آغاز خواهدشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا