سیاست

هند افراد کوماندوی خود را به افغانستان فرستاده است

کابل باختر/ 9/ سنبله

هندوستان به منظور حفاظت از مراکز دیپلوماتیک و پروژه های اقتصادی آن کشور در افغانستان یک دسته یی دیگری از افراد کوماندو خود را به افغانستان فرستاده است.

 به گزارش آژانس باختر ، وزیر دفاع هندوستان اعلام داشته است که هفتاد و نه تن از افراد کماندوی آن کشور غرض تامین امنیت مراکز دیپلوماتیک و پروژه های اقتصادی هند به افغانستان فرستاده است. ورود سربازان کماندوی تازه نفس هندی به خاک افغانستان در حالی انجام میشود که سفارتخانه هندوستان درشهر کابل و قنسلگری های آن کشور در قندهار و جلال آباددر گذشته با تهديد هاي امنيتي مواجه بوده اند.

 یک مقام امنیتی هند دررابطه به اعزام افراد قوماندوی آن کشور به افغانستان گفته است: اعزام سربازن برمبنای تهدیدات امنیتی که به مراکز دیپلوماتیک هندی در افغانستان دریافت کردیم که به اعزام نیروهای بیشتر امنیتی و نظامی به افغانستان اقدام شد.

این درحالیست که چندی قبل سه تن مهاجمان که میخواستد خود را به داخل قنسلگری هند در شهر جلال آباد برسانید توسط پولیس شناسایی گردید و مهاجمين  موتر خود را در نزدیک یک مسجد منفجر کرد که درنتیجه این انفجار به افراد قنسلگری هند کدام آسیب نرسیده مگر شماری از اطفال و افرادملکی کشته شدند.

همچنان سفارت هند در کابل درجریان سالهای گذشته شاهد دو حمله مرگبار تروریستی بود. ضمناً اتباع هندی که به عنوان کارگر در افغانستان کارمیکردند در یک مهمانخانه در ساحه شهرنو کابل هدف حمله قرار گرفتند.

با آنکه مقامات هندی عوامل حمله بر تاسیسات و نماینده گی های هندوستان درکابل را مشخص ساخته اند مگر انگشت همیشه به سوی استخبارات پاکستان است کشور که حضور هند در افغانستان را خلاف منافع خود میداند .

مقامات امنیتی افغان تاکنون دررابطه به اعزام افراد کوماندوی هند اظهار نظر نکرده اند مگر از همکاری هند همیشه در بخش های امنیتی و اقتصادی به نیکویی یاد کرده اند.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا