امنیت

انفجار اخیر لوگر دوملیون دالر خساره وارد نموده است

پل علم / باختر/ 17/ اسد
خسارات مالی ناشی از حمله انتحاری اخیر درولایت لوگر به بیش از دوملیون دالر امریکایی تخمین شده است .
داکتر عبدالوکیل عضو شورای ولایتی لوگر به آژانس باختر گفت : درحمله انتحاری اخیر درولایت لوگر ، برخی از تاسیسات تجاری دکاکین ، منازل رهایشی و ادارات دولتی که در فاصله یک کیلو متری این رویداد قرار داشت قسماً تخریب گردیده است.
به گفته وی، رویداد درجای رخ داد که دراطراف آن ساختمان شورای ولایتی ، قطعه واکنش سریع و یک تعداد ازادارات دولتی موقعیت دارد.
همچنان دراین حمله انتحاری که شفاخانه نایب امین الله خان لوگری که در نزدیک آن قراردارد نیز خسارات زیادی برداشته است .
داکتر سید عاشق الله مجیدی رییس این شفاخانه گفت: دراثر این رویداد شصت فیصد تاسیسات و تجهیزات شفاخانه تخریب و ازبین رفته و اکنون این شفاخانه مسدود میباشد.
عبدالله یکتن از مریضداران میگوید: از اثر حمله انتحاری اخیر درلوگر به این شفاخانه زیان های مالی وارد گردیده و اکنون شفاخانه مسدود است .
او گفت برای ما مشکل است تا مریضان را به کابل انتقال دهیم دراین شفاخانه روزانه حدود دوصد مریض مراجعه میکرد .
وی از مقامات حکومت خواست تا در تجهیز مجدد بازشدن این شفاخانه توجه لازم نمایند.
شیراحمد یکتن از تجار شهر پل علم گفت: حمله انتحاری اخیر به مارکیت های رخت فروشی فروشگاه های موادخوراکی وسایر فروشگاه ها خسارات هنگفتی را به بار آورده است و این خسارات به دو ملیون دالر تخمین میشود.
نثاراحمد یکتن از دکانداران شهر پل علم میگوید که حمله انتحاری اخیر علاوه بر وارد آوردن خسارات هنگفت مالی تاثیر منفی را بالای تجارت و سرمایه گذاری و درکل بر روان مردم بجا گذاشته است.
قابل یاد آوریست که دراین حمله انتحاری هشت تن به شمول پنج فرد ملکی و سه پولیس قطعه واکنش سریع شهید و بیست و سه تن دیگر به شمول زنان وکودکان زخمی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا