امنیت

تلفات سنگین طالبان با پیشروی نظامیان درسنگین هلمند

لشکرگاه 4 جدی باختر
درحالیکه عملیات نظامی برعلیه طالبان در بخش هایی ازولسوالی سنگین ولایت هلمند هنچنان ادامه دارد ، مقامات نظامی ازوارد کردن تلفات سنگین به مهاجمان سخن می گویند.
به اساس ارقام ارایه شده ، درجریان این عملیات نظامی نزدیک به یک صد طالب مسلح به شمول اتباع پاکستانی وعرب کشته وزخمی شده اند.
با این حال گزارش های تازه حاکی ست که درجریان دو شبانه روز ازآغاز این عملیات نظامی ، نظامیان توانسته اند از بیشترین ساحات سنگین طالبان را برانند.
یک قوماندان نیروهای اردوی ملی درولایت هلمند به آژانس باخترگفت که نظامیان توانسته اند تنها درجریان دوشبانه روز برطالبان تلفات سنگینی وارد کنند.
این تلفات از زمین و هوا برطالبان وارد شده است.
دریکی ازحملات هوایی بر یک موضع طالبان پنجاه طالب مسلح به شمول ملا ناصر مسوول نظامی طالبان و فرد نزدیک با ملااخترمحمد منصور رهبر گروه تروریستی طالبان کشته شده اند.
گزارش ها حاکی ست که این عملیات نظامی با حضور صدها نظامی اردو و پولیس ازچند سو برمواضع طالبان آغازشده است ؛ عملیاتی که حمایت نیروهای هوایی را نیز با خود دارد.
این قوماندان اردوی ملی می گویند که نظامیان بیشترین بخش هایی ازولسوالی سنگین ازجمله بخش هایی دربازار این ولسوالی را از اداره طالبان خارج ساخته اند و همچنان به پیشروی شان ادامه می دهند.
اوگفت که نظامیان به خاطر جلوگیری ازآسیب رسیدن به غیرنظامیان اندکی با احتیاط به پیشروی شان ادامه می دهند.

درین حال اعضای شورای ولایتی هلمند می گویند که طالبان پاکستانی و عرب با آمدن ازخاک پاکستان ، درتصرف بخش هایی ازسنگین با طالبان افغان کمک کرده بودند. طالبان تاکنون دراین باره چیزی نه گفته اند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا