امنیت

پولیس فاریاب برای تامین امنیت انتخابات آمادگی دارد

میمنه / باختر/ 15/ میزان
شماری از زنان فاریاب میگویند که نبود امنیت سبب شده است تا مشارکت زنان به تناسب مردان و روند ثبت نام رایدهی ونامزدی شان برای انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی ها کمرنگ باشد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر ، به اساس معلومات دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات درفاریاب حدود دوصد هزار تن ثبت نام کرده اند که نزدیک به نود هزار آنان را زنان تشکیل میدهند . درحالیکه درانتخابات گذشته ریاست جمهوری بیش از پنجصد هزار تن ثبت نام کرده بودند که چهل درصد آنان را زنان تشکیل میدادند.
جمیله یکتن از کارمندان دولتی فاریاب میگوید که اکثرخانواده ها از اوضاع آشفته امنیتی درآن ولایت نگران اند و به همین دلیل اجازه نمیدهند تا با نصب برچسپ برتذکره خانواده ها دچار مشکل شوند درولایت فاریاب نوزده زن به شمول سه عضو برحال ولسی جرگه وارد کارزار های انتخاباتی شده اند.
یک معلم زن میگوید که بخاطر رایدهی درروند انتخابات ثبت نام کرده و به تذکره اش استیکر زده است تا به نامزد مورد اعتمادش رای بدهد .
این زنان از حکومت مرکزی و محلی میخواهند تا درروزهای انتخابات امنیت شان را تامین کنند و حداقل یک هفته قبل به مردم اطمینان دهند.
شریفه اعظمی رییس امورزنان فاریاب درحالیکه تهدیدات امنیتی ، حضور زورمندان و تبلیغات گروه های افراطی را از چالش های اساسی دربرابر فعالیت های سیاسی و اجتماعی زنان خواند گفت که با وجود این همه موانع و چالش ها ، زنان فاریاب نسبت به زنان سایر ولایات درعرصه های مختلف حضور پررنگ دارند.
عبدالرحمن فرید رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات درفاریاب نیز پذیرفت که تهدیدات امنیتی از چالش های عمده دربرابر انتخابات است که شماری از افراد جامعه نتوانستند در روند ثبت نام و رقابت ها شرکت کنند.
اما قومندان امنیه فاریاب از آمادگی های کامل منسوبان پولیس را برای برگزاری انتخابات آینده ابراز کرد و گفت : ما تلاش بیشتر خواهیم کرد تا انتخابات ولسی جرگه وشوراهای ولایتی درفضای امن و بدون وقوع رویداد های تروریستی درفاریاب برگزار شود.  ختم/ لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا