سیاست

درانی: اصلاحات در اداره و رشد اقتصاد محلی از اولویت های ماست

کابل/ باختر/ 12 ثور
وزیر انکشاف دهات می گوید که تقویت روند حکومتداری محلی، رشد شوراهای انکشاف محلی و اصلاحات در اداره از اولویت های کاری سه ماه آینده این وزارت میباشد.
به گزارش آژانس باختر، نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات امروز حین توضیح برنامه صد روز نخست آن وزارت گفت که برنامه صد روز کاری اش درچهار بخش در نظر گرفته شده و تقویت روند حکومتداری محلی  از طریق رشد شورای انکشاف محلی بخشی ازاین برنامه است.
وی افزود برای تحقق این هدف 280 شورای انکشافی محلی را با 280 برنامه ایجاد می کند و برای هفتصد شورای انکشاف محلی دیگرنیز برنامه ارایه خواهد کرد.
درانی گفت برای رشد وانکشاف اقتصاد روستایی کنفرانس های ملی را درسطح محل برگزارمی کند و گروه های پس انداز و قرضه دهی را  که هدف آن انکشاف اقتصاد محلی است تقویت کرده و به این منظور هفتاد اتحادیه پس انداز و قرضه دهی را ایجاد می کند.
ایجاد اتحادیه های قرضه دهی و پس انداز برنامه یی است که وزارت احیا و انکشاف دهات از سال ها قبل به هدف انکشاف اقتصاد محلی درسطح روستاها تطبیق می کند و این برنامه موثر هم بوده است.
حمایت تخنیکی از اتحادیه های پس انداز و قرضه دهی به هدف ایجاد زمینه های سرمایه گذاری، حمایت از متشبثین کوچک و متوسط دربخش انکشاف زیربنا های روستایی و تطبیق 310 پروژه زیربنایی بخش دیگر از برنامه های وزارت انکشاف ودهات است.
وزیر احیا و انکشاف دهات گفت، با تطبیق این برنامه ها بیش ازیک میلیون شغل درسطح محلی ایجاد می شود و سه میلیون نفر دیگر از این پروژه ها مستفید خواهند شد.
به گفته وی تطبیق این برنامه ها به 4.2 میلیارد افغانی هزینه نیاز دارد که از طریق بودجه انکشافی این وزارت پرداخته می شود.
دربخش اصلاحات، ادغام چندین ریاست امکان فساد درآن ها وجود داشت بخشی دیگر از برنامه وزارت احیا و انکشاف دهات هستند.
درانی گفت، براساس ارزیابی های که صورت گرفته دریافته اند که درواحدهای تدارکات، مالی و منابع بشری این وزارت امکان سواستفاده وفساد وجود داشت وپس از این، این واحد ها زیر یک چتر کار خواهند کرد.
پیش ازاین هم  وزرای زراعت و مالداری، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، حج واوقاف و عدلیه برنامه های صد روز کاری خود را ارایه کرده اند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا