سیاست

حکومت افغانستان تلاش می‌کند آتش‌بس با طالبان تمدید شود

کابل/ 7  جوزا / باختر
حکومت افغانستان تلاش می‌کند آتش‌بس با طالبان تمدید شود، تلاشی‌که در سطح داخلی و بین‌المللی با استقبال روبه‌رو است، اما هنوز طالبان در مورد آن چیزی نگفته اند.
شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید، تمدید آتش‌بس می‌تواند آغاز فوری گفت‌وگوهای میان افغانان را در پی داشته باشد.
جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان دیروز به رسانه ها گفت که روند رهایی زندانیان طالب نیز ادامه می‌یابد تا گفت‌وگوهای میان افغانان هرچه زودتر آغاز شود. حکومت افغانستان تلاش می‌کند آتش‌بس با طالبان تمدید شود .
فیصل  همچنان گفت: "ما تلاش می‌کنیم و روی آن کار می‌کنیم تا آتش‌بس ادامه یابد تا از یک‌سو روند آزادی زندانیان به پیش برود و از طرف دیگر گفت‌وگوهای رو در رو را زود آغاز کنیم."
بایدگفت که رییس جمهوری برای تمدید آتش‌بس و آغاز هرچه زودتر مذاکرات میان افغانان روند رهایی زندانیان را سرعت بخشیده است.
طالبان در مورد این‌که آیا با تمدید آتش‌بس توافق می‌کنند یا نه تا هنوز چیزی نه گفته اند، اما پیش از این چنین خواست‌ها را رد کرده اند.
این گروه رهایی پنج هزار زندانی طالب را مطابق توافق‌نامه صلح با امریکا برای آغاز مذاکرات میان افغانان به‌عنوان پیش‌شرط مطرح کرده‌است.
وزارت‌های دفاع و داخله در مورد این‌که آیا در کدام بخش افغانستان از آتش‌بس تخطی صورت گرفته یا نه ابراز نظر نکردند، اما در نتیجه انفجارها و اصابت راکت در شماری ولایت‌ها از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان گزارش داده شده‌است.
   به گفته مسوولان وزارت دفاع ملی  این وزارت نیز عملیات‌های خود را در سه روز عید متوقف کرده و در حالت دفاعی قرار داشت  تا هنوز معلوم نیست که  طالبان به آتش بس دایمی برای آغاز گفت وگو های میان افغانان  حاضر می شوند یا خیر. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا