سیاست

رئیس جمهور غنی مدال و نشان عالی دولتی را به خانواده‌های شهید سمونوال حکمت الله و شهید برید جنرال خان آغا تفویض کرد

کابل باختر16 حمل
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز مدال عالی دولتی غازی محمد ایوب خان را به خانوادۀ شهید سمونوال حکمت الله و نشان عالی دولتی شجاعت را به خانوادۀ شهید برید جنرال خان آغا اعطا نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این مراسم که در ارگ انجام شد، محمد معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه، داکتر محمد اکرم خپلواک نماینده خاص رئیس جمهور در امور سیاسی و شماری از بزرگان ولایت های هلمند و قندهار نیز حضور داشتند.
ابتدا نعمت الله ثایر معاون ادارۀ امور فرمان رئیس جمهور را پیرامون تفویض مدال و نشان عالی دولتی به خانواده‌های شهید سمونوال حکمت الله و شهید برید جنرال خان آغا،  قرائت نمود.
سپس حبیب الله امین و عبدالولی امین به نمایندگی از خانواده‌های شهدا صحبت نمودند و از توجه خاص رئیس جمهور نسبت به شهدا ابراز قدردانی کردند.
آنان در صحبت‌های شان با حمایت از برنامه‌های حکومت در راستای تأمین صلح، اصلاحات و مبارزه با فساد اداری اطمینان دادند که به منظور تأمین آرمان های شهدا راه مبارزۀ آنان را ادامه خواهند داد.
رئیس جمهور غنی در سخنانی، شهید سمونوال حکمت الله و برید جنرال خان آغا را فرزندان شجاع وطن دانسته، افزود " قهرمانی و قربانی آنان همیشه در خاطر ما باقی خواهد ماند."
رئیس جمهور با اشاره به قهرمانی شهدای مذکور، از خانواده‌های شهدا و بزرگان ولایت قندهار تشکر نمود که چنین فرزندان شجاع و قهرمانی را تربیت کردند. وی افزود که قندهار قلب سیاسی افغانستان است و ثبات، امنیت و آبادی افغانستان بستگی به امن و ثبات این ولایت دارد.
رئیس جمهور کشور یکبار دیگر برای شهدا جنت فردوس و به خانواده‌های شان صبر جمیل از بارگاه ایزد منان استدعا نمود. وی از بزرگان قندهار خواست که برای تأمین صلح و پیشرفت کشور همه دست به دست هم داده و درین امر سهیم گردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا