جهان

حمله هوایی به ادلب سوریه

دمشق – بی بی سی نیوز – 17 سنبله – باختر
از ادلب گزارش می‌شود جنگنده‌هایی که متعلق به روسیه خوانده شده‌اند به مناطقی از این ولایت سوریه که آخرین پایگاه مخالفان بشار اسد است حمله کرده‌اند. در همین حال گزارش شده ولادیمیر پوتین در تهران به درخواست رجب طیب اردوغان که تلاش داشته از حمله گسترده به ادلب جلوگیری کند نه گفته است.
سازمان ناظر مسایل حقوق‌بشری در سوریه که مقر آن در بریتانیاست می‌گوید این حملات مواضع گروه‌های جهادی مخالف حکومت سوریه در جنوب غرب ادلب را هدف قرار داده است.
این حملات هوایی می‌تواند مقدمه حمله زمینی گسترده‌ای شود که نیروهای ارتش سوریه با حمایت ایران و روسیه تدارک دیده‌اند تا ادلب را به عنوان آخرین پایگاه مخالفان مسلح بازپس بگیرند.
ترکیه که رئیس‌جمهور آن دیروز  در تهران با همتایان ایرانی و روسی خود، حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، دیدار کرد در تلاش است از حمله گسترده به ادلب که حدود ۳ میلیون غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند پیش‌گیری کند و هشدار داده که این حمله می‌تواند به یک فاجعه انسانی بیانجامد.
همزمان از داخل ادلب گزارش شده که هزاران نفر از مردم این ولایت دیروز بعد از نماز جمعه تظاهرات کرده‌اند و خواسته‌اند که تحت محافظت نهادهای بین‌المللی قرار بگیرند.
نهادهای ناظر مسایل سوریه می‌گویند حملات جنگنده‌ها به مواضع احرار شام و هیات تحریر شام صورت گرفته که هر دو از گروه های جهادی مخالف بشارند.
هیات تحریر شام ۱۰ هزار جنگجو در ادلب دارد و از نظر سازمان ملل متحد یک گروه تروریستی است. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا