سیاست

احمدضیا مسعود: مجاهدین و مقاومت گران با اتحاد میتوانند آینده سیاسی را رقم بزنند

کابل باختر 11 ثور
همایشی به منظور ارج گزاری به هشتم ثور، روز پیروزی مجاهدین از سوی احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور و با حضور صد های تن از فرمانده هان جهادی، نمایندگان مردم در مجلس و شوراهای ولایتی، دانشگاهیان، علما، بانوان و جوانان در کابل برگزار شد.
به گزارش آژانس باختر، احمد ضیا مسعود در صحبتی، هشتم ثور را پیروزی حماسه ی بزرگ تاریخی و انقلاب مردمی بر ضد استبداد داخلی  و تجاوز بیرونی خوانده گفت، هشتم ثور رستاخیز بزرگ ملت افغانستان بخاطر دفاع از کشور در مقابل متجاوزین و برپایی عدالت اجتماعی در این سرزمین  بود.
همچنان وی نقش مجاهدین را در مراحل سیاسی، تعیین کننده خوانده بیان داشت که مجاهدین و مقاومتگران می توانند با اتحاد  آینده سیاسی افغانستان را با ایجاد یک حکومت مردمی رقم زنند.
نماینده فوق العاده رییس جمهور بیان کرد که برای مشارکت عادلانه ی سیاسی تمام اقوام و نیروهای سیاسی در قدرت نیاز است که ساختار نظام سیاسی از ریاست جمهوری به نظام پارلمانی تغییر کند تا  همه مردم  حضور سیاسی شان را در قدرت ببینند و از سویی هم نیاز است که ما نقش احزاب و گروه های سیاسی را تقویت کنیم تا یک پارلمان فعال حزبی داشته باشیم.
وی از موضع گیری های اخیر رییس جمهور در مقابل گروه های تروریستی در کشور ابراز قدردانی کرده گفت، این اقدام میتواند برای مبارزه علیه طالبان و دیگر گروه های تروریستی به نیرو های امنیتی کشور روحیه  جنگی بیشتر بدهد.
نماینده فوق العاده رییس جمهور یک بار دیگر به اعدام هرچی زودتر تروریستان  و اختطاف‌چیانِ در قید زندان تاکید کرده گفت، کسانیکه دست تان شان به خون مردم ما آلوده است و محاکم در مورد شان حکم کرده باید به زودترین فرصت ممکن اعدام شوند. وی گفت، اگر چند تروریست و یا اختطاف‌چی ها اعدام شوند، هیچ کس جرات ترور افراد و اشخاص و یا جرات اختطاف آنان را نخواهد داشت.
وی طالبان را مزدوران پاکستان خوانده گفت، هر گروه که بنام اسلام برای تامین منافع یک کشور در کشور دیگر می جنگد محکوم تاریخ خواهد بود و مردم افغانستان در مقابل آن ایستاده گی خواهند کرد.
احمد ضیا مسعود در بخش دیگر از سخنانش بیان داشت که، ما گفته بودیم طالبان به صلح باور ندارند، طالبان همسویی با جامعه مدنی ندارند و هدف آنان از بین بردن امنیت و مدنیت میباشد و به دستور سازمان های کشور های خارجی به همین منظور خلق شده اند.
وی از مجاهدین یک بار دیگر خواست تا در مقابل پلان شوم پاکستان و گروه دست نشانده آنان (طالبان) در پهلوی نیرو های امنیتی کشور در چوکات شورای مقاومت مردمی بسیج شوند و نگذارند که طرح های خصمانه آنان در کشور ما عملی شود، همچنان اضافه کرد: هرگونه انعطاف در مقابل تروریستان سفاک پیامد ناگوار خواهد داشت.
وی از جوانان کشور خواست تا با درک کامل از وضعیت موجود از گروه های افراطی فاصله بگیرند و ارزش های نو و دموکراسی را در کشور شان نهادینه سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا