امنیت

پیشنهاد انعام ده ملیون دالری امریكا، برای دستگیری بنیان گزار گروه لشكر طیبه

واشنگتن/دی دان/15/حمل/باختر

ایالات متحده امریكا مبلغ ده ملیون دالر را برای دستگیری فردی كه گفته می شود،‌ مسوول حملات خونین در شهر ممبی هند است جایزه تعیین كرده است حافظ سعید، بنیانگزار گروه لشكر طیبه است كه در سال 2008 میلادی در یك حملهء خونبار بر یك هوتل و چند محل دیگر در شهر ممبی هند كه در آن دستكم یكصدو شصت و شش تن كه اكثرا"ً‌ جهان گردان خارجی بودند كشته شدند،‌ متهم میباشد.

به گزارش روزنامه دان چاپ پاكستان این اقدام امریكا می تواند روابط ایالات متحده امریكا را با پاكستان پیچیده تر سازد.

حافظ سعید موسس گروه لشكر طیبه پاكستان است كه در سال 1980 بوجود آمده و از سال 2002 میلادی با وجود فشارهای امریكا فعالیت های سرکوبی را انجام داده است.

بر بنیاد این خبر ایالات متحده امریكا همچنان حدود دو ملیون دالر را برای دستگیری حافظ عبدالرحمان ملی معاون رهبر لشكر طیبه پیشنهاد كرده است.

طبق گزارش ها این خبر عصر دیروز از سوی سفارت ایالات متحده امریكا در اسلام آباد منتشر شده است.

پاكستان تحت فشارایالات متحده امریكا، فعالیت گروه لشكرطیبه را در سال 2002 میلادی ممنوع اعلام كرده، ولی تحلیلگران میگویند كه پاكستان برای سركوب این گروه كار اندكی انجام داده و حافظ سعید و معاون اش آزادانه فعالیت میكنند.

پاداش برای بازداشت حافظ سعید یكی از بالاترین جایزه ارایه شده از سوی امریكا پس از تعیین پاداش برای دستگیری ملاعمر رهبر طالبان و اسامه بن لادن رهبر القاعده است و انعام های قبلی حدود بیست و پنج ملیون دالر بود.

این اقدام در حالی اعلام میشود كه پارلمان پاكستان درحالی حاضر در بحث روی تعیین یك چارچوب اصلاح شده برای روابط با امریكا كار میكند .

روابط بین دو كشور پس از حمله یك هلیكوپتر امریكایی در منطقه قبایلی مهمند كه در آن بیست و چهار عسكر پاكستان كشته شدند به سردی گرایید.

گزارش حاكیست كه ایالات متحده امریكا امیدوار است بحث پارلمان پاكستان منتج به بازگشایی راه های بسته شده به روی اكمالات ناتو خواهد شد.

در حال حاضر ارسال تجهیزات قوای امریكا و ناتو از طریق آسیای مركزی صورت می گیرد كه این مسیر مصرف گزاف را به‌ایالات متحده امریكا دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا