فرهنگ

نشست مشورتی وزارت اطلاعات وفرهنگ با زنان خبرنگار، ولایت کابل برگزارشد

کابل باختر9 دلو
به حضورداشت حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز نشست مشورتی این وزارت با زنان خبرنگار ولایت کابل ، برگزارشد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این نشست به حضورداشت فاضل سانچارکی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ ، شماری از زنان خبرنگاراز رسانه های دولتی و خصوصی کابل،  برگزارشد.
دراین نشست سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که این نشست به هدایت محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان برگزارشده است تا وضعیت و تمام مشکلات زنان خبرنگاربررسی و به ریاست  جمهور ارائه شود.
حسینه صافی افرود که ازطریق ریاست های اطلاعات وفرهنگ، به شمول کابل در تمام ولایت های  کشور چنین نشست ها برگزارشده  است و مشکلات و خواست های زنان خبرنگار بررسی و جمع آوری شده است . 
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خاطرنشان کرد که درشرایط کنونی همه زنان درابعاد مختلف با مشکلات روبه رو می باشند و به ویژه زنان خبرنگار .
وی اززنان خبرنگار خواست که مشکلات و راه های حل آن را مطرح کنند تا با رییس جمهور کشور شریک ساخته شود.
همینگونه دراین نشست اشتراک کنندگان درسه دسته تقسیم شدند و پس ازکار گروهی ، وضعیت زنان خبرنگار، خواست ها  ، مشکلات و راه های حل را بیان کردند.
آنان بیشتربه  مشکلات درزمینه نبود امنیت شغلی ، عدم تطبیق قوانین ، عدم رعایت مکلفیت ها ازسوی مالکان رسانه ها و نگاه تبعیض آمیز به خبرنگاران زن ،اشاره کردند و یک سلسله خواست های شان را نیز بیان کردند.
دراخیرفاضل سانچارکی معین امورنشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ کاراین نشست را جمع بندی کرد و گفت که تمام مشکلات و خواست های خبرنگاران زن  درنهایت به رییس جمهور کشور ازجانب این وزارت ارائه خواهد شد .
همچنان سانچارکی تاکید کرد که درجهت تطبیق قوانین و مقررات باید همه تلاش کنند و به کسی اجازه ندهند تا حقوق شان پامال شود. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا