سیاست

نماینده ویژه روسیه خواستار اتخاذ سیاست مناسب امریکا در قبال افغانستان شد

کابل باختر 22 عقرب
نماینده روسیه درامور افغانستان خروج نیروهای خارجی را از افغانستان منطقی ودرست میداند.
به گزارش آژانس باختر : ضمیر کابلوف نماینده  رئیس جمهور پوتین درامور افغانستان اعلام کرده است که مسکو، خواسته طالبان را در باره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان منطقی ودرست میداند.
کابلوف درواکنش به خواسته طالبان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان اظهار داشته است که دراین خواسته طالبان در دوران دونالد ترامپ منطقی ودرست است .
وی افزوده است که ما منتظر سیاست مناسب ودرست از سوی اداره جدید امریکا درافغانستان هستیم ، ورهبری جدید امریکا باید بداند که حل مسله افغانستان بدون مشارکت روسیه وسایر قدرت های منطقه یی ناممکن است .
این گفته های کابلوف درحالی ابراز می شود که طالبان افغان با انتشار بیانیه ای به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا واکنش نشان داده وگفته بودند  که امر یکایی ها سیاست دولتی خود را به گونه ای طراحی کنند که باعث سلب آزاد ملت های دیگر درجهان نشوند.
در بیانیه منتشره طالبان تاکید شده بود که امریکا به دنبال منافع خود در کشتار ملت های دیگر نباشد. شماری از آگاهان میگویند که ترامپ باکم تجربه گی که در سیاست دارد  سیاست های خارجی  امریکا درجهان منجمله افغانستان را به خطر مواجه خواهد ساخت .
این اظهارات درحالی مطرح می شود که سفارت امریکادر کابل به ادامه تعهداد قبلی واشنگتن با افغانستان تاکید کرده است .
باید گفت  که گلبدین حکمتیار که اخیرأ با حکومت افغانستان تعهد صلح نموده نیز از رهبری جدید امریکا خواسته تا نیروهای آنکشور را از افغانستان خارج سازد، مگر دولت افغانستان برحضور وادامه همکاری های نظامی امریکا با افغانستان تاکید دارند ومیگویند که وضعیت افغانستان وپیامد بعدی آن برای ترامپ رئیس جمهوری منتخب امریکا نیز قابل درک است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا