اقتصاد

انستیتوت ملی خط آهن ایجاد می شود

کابل / 8/ سنبله / باختر
اداره ملی خط آهن  "انستیتوت ملی خط آهن " و انستیتوت ملی سرک سازی را ایجاد می کنند .
به گزارش آژانس باختر، در اعلامیه اداره ملی خط آهن که امروز منتشر شده است گفته شده است،
این اداره ها امروز دو تفاهمنامه را به منظور ایجاد انستیتوت ملی خط آهن و انستیتوت ملی سرک سازی با وزارت فواید عامه و اداره ملی تعلیمات تخنیکی ومسلکی به امضا رسانید .
این تفاهمنامه‌ها میان محمدیما شمس؛ رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان و سرپرست وزارت فواید عامه و ندیمه سحر؛ رییس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به امضا رسیده‌است.
رییس عمومی اداره مستقل خط آهن افغانستان، امضای این تفاهم‌نامه‌ها را گام مهمی در راستای آموزش و ارتقای ظرفیت کارمندان سکتور‌ خط آهن و سرک‌سازی عنوان کرده‌است.
سرپرست وزارت فواید عامه بیان داشت که ایجاد انستیتوت‌های یادشده، از یک ‌سو زمینه کسب آموزش، تجربه و کاریابی در سکتور خط آهن و سرک‌ سازی را مساعد می کند و از سوی دیگر، بودجه‌یی که برای آموزش کارمندان اداره خط آهن در خارج از کشور هزینه می‌شد، در داخل به مصرف می‌ رسد.
به گفته او تاکنون شمار زیادی از کارمند اداره خط آهن افغانستان برای سپری‌کردن دوره‌های آموزش مسلکی و کسب تجارب به کشورهای بیرونی فرستاده شده‌اند.
ندیمه سحر؛ رییس اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی امضای تفاهم‌نامه‌ها را فرصتی برای ارتقای ظرفیت و سطح تحصیلی کارمندان این دو سکتور، دانسته‌است. نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا