سیاست

رییس جمهوری خطاب به منسوبان امنیتی و دفاعی: شما با خون تان از این وطن حراست کردید و همه ما مدیون تان هستیم

کابل باختر ۲۲ اسد
محمد اشرف غنی رییس ‌جمهوری اسلامی افغانستان، قبل از ظهر امروز با منسوبان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مصافحه و عید مبارکی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این دیدار که در تالار وزارت دفاع ملی انجام شد، رییس جمهور غنی با تبریکی عید قربان به تمام منسوبان قوای مسلح کشور، گفت که من بالای شما به خاطر اینکه شب و روز از وطن حراست می کنید، افتخار می کنم.
وی افزود که تلاش های شما به ویژه در یک ماه گذشته قابل تصور نبود، زیرا شما با خون تان از این وطن را حراست کردید و همه ما مدیون تان هستیم.
رییس جمهور با اینکه از هماهنگی میان نهادهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد، گفت که شما چهار موج حملات دشمن را خنثی ساختید، بناً شما پیروز میدان جنگ هستید.
رییس جمهوری کشور گفت که امروز نظام جمهوری اسلامی افغانستان مدیون سربازی و جانفشانی شما است. شما انتخابات ولسی جرگه را موفقانه تامین امنیت کردید و یقین دارم که امنیت انتخابات ریاست جمهوری را نیز با موفقیت تامین می کنید.
رییس جمهور به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تسلیت و همدردی خود را ابراز کرد و گفت که دستآوردهای شما به آسانی حاصل نشده است، زیرا شما فرزندان دلیر این وطن، هر روز خون می دهید و قربانی های تان را ملت فراموش نخواهد کرد.
رییس جمهور محمد اشرف غنی با تاکید بر اینکه به آیندۀ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هیچگونه معامله ای صورت نمی گیرد، گفت که توافقنامۀ که در آن هویت و اقتدار ملی افغانستان مصوون نباشد، قابل قبول نیست.
وی افزود که صلح شروط دارد، اما برای مذاکرات صلح قید و شرط نداریم و قوای امنیتی و دفاعی ما قابل معامله نیست. حراست از نظام وظیفه هر فرد ماست و انفجار و انتحار در اسلام جای ندارد.
رییس جمهور خاطرنشان کرد که اصلاحات گسترده در هر سه نهاد امنیتی و دفاعی کشور آمده است و منسوبان امنیت ملی گمنام نیستند، بلکه هر کدام شان حیثیت و شرافت دارند و موجب افتخار و عزت ملت ما هستند.
رییس جمهور غنی گفت که در شش هفته آینده به پیلوتان قوای هوایی و مسوولان نهادهای امنیتی و دفاعی کشور، نمرات رهایشی توزیع می شود و در هر قول اردو، شهرک های واضح رهایشی ایجاد می شود تا خانواده های قوای مسلح ما بتوانند با آرامش در آن زندگی کنند.
رییس جمهور در مورد انکشافات اخیر در خصوص صلح نیز معلومات مفصل داد و گفت که دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای امنیتی و دفاعی ما شریک اساسی و قانونی دنیا بوده و نمایندۀ رسمی و مشروع مردم کشور ما می باشند.
وی افزود: ما کدام پیمان جدید با امریکا و ناتو امضا نمی کنیم، تمام قراردادها و پیمان های استراتیژیک ما با امریکا، ناتو و سایر کشورهای دنیا پابرجاست.
رییس جمهوری کشور تصریح کرد که تعهد واضح بین المللی برای تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وجود می داشته باشد و حرف از منافع مشترک است و با براساس منافع مشترک افغانستان و دنیا، به پیش می رویم.
رییس جمهوری در خصوص فراهم کردن امکانات و تجهیزات به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اطمینان داد و افزود که فرزندان شجاع این وطن در طی هزاران سال بیرق پرافتخار افغانستان را در تمام دنیا به اهتزار درآورده اند. 
رییس جمهوری با تاکید گفت که افغانستان به پیش می رود و به عقب بر نمی گردد. وی افزود: تا زمانی که پیمان صلح از سوی ملت به تصویب می رسد، استعمال قوه از وظایف عمدۀ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است. مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی ما برحق است، زیرا به خاطر حراست ۳۵ میلیون شهروند این کشور صورت می گیرد.
رییس جمهوری گفت که تصامیم ما آنی و در تحت فشار نبوده، بلکه اصولی می باشد، زیرا نزد پروردگار و ملت افغانستان مسوول هستیم.
رییس جمهور و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، با اینکه از هماهنگی، سربازی و جانفشانی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرد و گفت که امروز از یک جامعه واحد دفاع می کنیم و وحدت ملی را شما انعکاس می دهید و آزادی های ما محصول قربانی های فرزندان این وطن است.
رییس جمهور کشور خطاب به منسوبین قوای مسلح کشور گفت که با عزت و شجاعت به کار تان که دفاع از این خاک است، ادامه دهید، زیرا شما پاسدار این خاک هستید و بالای تان سرمایه گذاری بیشتر صورت می گیرد.
در این دیدار، دگرجنرال بسم الله وزیری لوی درستیز وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله نیز صحبت کردند و از حمایت و مواظبت همیشگی رییس جمهور از نیروهای امنیتی و دفاعی تشکر کردند.
آنان به سرقوماندان اعلی قوای مسلح اطمینان دادند که در راستای تامین امنیت، وادار ساختن دشمن به صلح و دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهند کرد.#جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا