سیاست

بررسی اوضاع افغانستان در ابوظبی

کابل باختر 2 اسد
قرار است امروز نشست چهار جانبه مشاوران امنیت ملی کشور های افغانستان ، امریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در شهر ابوظبی امارات متحده عربی  برگزار گردد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: در این نشست در خصوص موضوعات امنیتی بحث خواهد شد.
قادر شاه سخنگوی دفتر مشاوریت امنیت ملی میگوید که حنیف اتمر به خاطر اشتراک در این جلسه به شهر ابوظبی رسیده است.
قادر شاه میگوید : نشست مشابه برای بار اول در ماه مارچ سال جاری در واشنگتن دایر شده بود.
نشست ابوظبی در حالی برنامه ریزی میگردد که فعالیت های هراس افگنانه در سطح جهان در حال افزایش است و به عنوان یک تهدید روز افزون در برابر کشور های جهان قرار دارد.
این امر کشور های جهان را وا داشته است تا در یک موضع واحد علیه شبکه های تروریستی  ایستاده شوند و یک اجماع بین المللی را شکل دهند که نشست ابوظبی هم میتواند بخشی از همین تلاش ها باشد.
در این نشست در مورد افغانستان که بیشتر از هر کشور دیگر از فعالیت های هراس افگنانه رنج برده  بحث خواهد شد.
این که نشست ابوظبی بر بهبود اوضاع در افغانستان چه اثر خواهد گذاشت  واکنش ها متفاوت است.
جاوید کوهستانی کارشناس امورنظامی در رابطه این نشست به خبرنگارآژانس باختر چنین اظهار نظر کرد و گفت: این نشست های بیرون از کشور نمی تواند بالای اوضاع افغانستان تاثیر گذار باشد اگر در داخل کشور برگزار شود و از طریق رسانه ها با مردم شریک ساخته شود به تقویت مبارزه علیه هراس افگنی و بهبود اوضاع در کشور کمک خواهد کرد .
کوهستانی گفت ما شاهد نشست های زیادی بودیم که هدف مورد نظر از آن بدست نیامده و هر روز خشونت های سازمان یافته افزایش یافته و گروه های افراط گرا روز به روز شکل می گیرند.
وی گفت که امیدوار هستیم تا این نشست ها میان مقامات ارشد در افغانستان برگزار شود تا مردم ما نیز در جریان باشند.فرشته ذهاب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا